Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 82

Temat: Sprzęgło (stuki, tarcie przy używaniu sprzęgła i zmianie biegów)

  1. #51
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Totalnie strzelam ale czy przypadkiem układ nie jest zapowietrzony. U mnie przed kapitalnym remontem silnika ciężko sprzęgło chodziło. Po złożeniu wszystkiego do kupy (kompletu sprzęgła nie wymieniałem) podał sprzęgła chodzi prawie że na dotyk palca. Nie wiem czy miało by to wpływ u ciebie ale ewidentnie mechanik coś ruszył co wcześniej było dobrze zamontowane

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    Dzisiaj po dwóch dniach postoju ,co raczej się nie zdarza, zauważyłem że sprzęgło dziwnie chodzi! tzn jakieś dziwne skoki wykonywało jak je wciskałem i w pewnym momencie zablokowało mi się w pozycji wciśniętej. Oczywiście stuki to norma jak jest zimno, pewnie jest już na wykończeniu bo przebieg to 190 tyś ale zastanawia mnie jedno czy to nie wina płynu??? który też ma już kilka lat? Stwierdziłem że będę jeździł aż padnie a później asistance:-) ale żeby zwiekszyć komfort podróżowania zalecacie wymianę płynu hydraulicznego?

  3. #53
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Płyn na pewno warto wymienić. To pierwsza rzecz.
    Jeśli to nie pomoże, trzeba by obejrzeć wysprzęglik.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #54
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Psycha89
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm sw i 156 1.8 ts
    Postów
    55

    Domyślnie

    Witam.
    wracajac do mojego problemu. Winnym okazał sie byc dwumas. po wymianie stugow brak zaówazylem ze auto "gładko" przyspiesza

  5. #55
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Płyn na pewno warto wymienić. To pierwsza rzecz.
    Jeśli to nie pomoże, trzeba by obejrzeć wysprzęglik.
    żeby obejrzec ten wysprzeglik trzeba pewnie zrzucić skrzynie?

  6. #56
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał bami159 Zobacz post
    żeby obejrzec ten wysprzeglik trzeba pewnie zrzucić skrzynie?
    Na pewno żeby wymienić to tak ale obejrzeć to nie wiem ale pewnie też.

  7. #57
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    żeby obejrzec ten wysprzeglik trzeba pewnie zrzucić skrzynie?
    Niestety tak, ponieważ jest zintegrowany z łożyskiem oporowym.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #58
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał spdr Zobacz post
    Byłem dzisiaj w ASO FIAT Mozga w Szczecinie. Dowiedziałem się, że tą przypadłość ma 90% skrzyń biegów w alfach 159 z którymi się spotkał sam właściciel serwisu. Stwierdził, że są to luzy na kołach zębatych. Podobno nic poważnego i odradził mi jakąkolwiek ingerencję. Jedni to słyszą inni nie.
    Oprócz cichych stuków nie zauważyłem żadnych objawów stwierdzających zużycie skrzyni, na wysokich obrotach skrzyni praktycznie nie słychać. Nie szarpie, nie rzuca.
    Cześć

    Jako ciekawostkę, dodam że temat nie dotyczy wyłącznie AR. Mam ten sam problem we Fiacie Stilo mJTD 120KM z rocznika 2006 z 5 biegową skrzynią biegów. Objawy są właściwie identyczne jak u Was, czyli nieregularne stuki z okolic skrzyni/silnika, ustające po wciśnięciu sprzęgła. Stuki pojawiają się sporadycznie i występują wyłącznie na biegu jałowym. Podczas przyspieszania nic nie słychać. Czasami wciśnięcie na moment sprzęgła i jego ponowne wyciśnięcie powoduje, że stuki całkiem ustają. Nie mam innych niepokojących objawów świadczących o kończącej się dwumasie. Jedyne co zauważyłem, to ciężko wchodzące biegi w niskich temperaturach, zwłaszcza biegi 1 i 2. Przy zgaszonym zimnym silniku biegi wchodzą bez zarzutu. Dodatkowo po odpaleniu zimnego silnika dostaje on lekkiej wibracji od strony skrzyni, co widać po plastikowej osłonie. W tym momencie podejrzenie pada na poduszkę skrzyni. Zatem czy wypracowana poduszka skrzyni może powodować oprócz wibracji wspomniane stuki? Tak jak wspomniałem, stuki ustają po wciśnięciu sprzęgła, więc to chyba nie to. Jest jednak pewna dziwna rzecz. Kiedy parkowałem auto na ulicy prawą stroną na na bardzo wysokim chodniku, stuki pojawiały się za każdym razem po odpaleniu zimnego silnika. Kiedy parkuję na równym podłożu stuki pojawiają się sporadycznie, losowo i nigdy po zimnym starcie silnika. Jakieś pomysły?

  9. #59
    Użytkownik Świeżak Avatar werter81
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Świrlandia(podkarpacie)
    Auto
    156,2.4JTD & 159,2.4JTDm SW
    Postów
    114

    Domyślnie

    Witam. A co może być kiedy jest zupełnie odwrotnie,czyli jak wciskam pedał sprzęgła to stuka,a po puszczeniu przestaje. Miał ktoś takie objawy,może to być dwumas czy jest to na stówe dwumas? Pozdrawiam.

  10. #60
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Raczej dwumas.. Ja miałem takie stuki i dziś wyskoczyła diagnoza. Jak zobaczyłem, jakie miał luzy dwumas, to się za głowę złapałem..
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4 - stuki przy zmianie biegu.
    Utworzone przez ScorpioPL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 11-12-2021, 13:09
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 07:49
  3. Drganie sprzęgła,szarpanie przy zmianie biegów
    Utworzone przez DavidNoFuck w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 19:23
  4. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17
  5. Co jeszcze warto wymienić przy zmianie sprzęgła itp.
    Utworzone przez Kamilhex w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory