Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 82

Temat: Sprzęgło (stuki, tarcie przy używaniu sprzęgła i zmianie biegów)

  1. #61
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie cykanie

    Nurtuje mnie ten problem: co to za dźwięk? Czasami jak uruchamiam silnik, to jest takie jakby cykanie, tutaj w 5 sekundzie nagrania. Może ktoś się spotkał z czymś takim? Dziś zaobserwowałem, po podniesieniu maski, że dochodzi z okolic pasków, alternatora. Dziwne, bo jakieś dwa miesiące temu było robione w nim, alternatorze, jakieś sprzęgiełko, przy czym przed jego robotą też taki dzwięk się zdarzał i teraz też. I to tylko na zimnym silniku.

    http://przeklej.org/file/Rp8yDN/Voice011.amr





  2. #62
    Użytkownik Świeżak Avatar werter81
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Świrlandia(podkarpacie)
    Auto
    156,2.4JTD & 159,2.4JTDm SW
    Postów
    114

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proxim@Ar Zobacz post
    Raczej dwumas.. Ja miałem takie stuki i dziś wyskoczyła diagnoza. Jak zobaczyłem, jakie miał luzy dwumas, to się za głowę złapałem..
    Proxim długo jezdziłeś z takimi stukami? pytam bo jutro czeka ma 800 km trasy i trochę jestem w strachu.

  3. #63
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Zrobiłem podobną trasę, Wiedeń-Nysa. Wrócić wróciłem, nie było problemu. A wyszło to przy ściągnięciu skrzyni, żeby zrobić uszczelnienie

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  4. #64
    Użytkownik Świeżak Avatar werter81
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Świrlandia(podkarpacie)
    Auto
    156,2.4JTD & 159,2.4JTDm SW
    Postów
    114

    Domyślnie

    A to spoko,może jakoś dojadedodam tylko że te stuki nie pojawiają się zawsze ale już coraz częsciej.

  5. #65
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    A u mnie dziwna rzecz. Stuki, o których wspominałem zniknęły po wymianie oleju w skrzyni. Do tej pory skrzynia zalana była olejem Tutela ZC 75W80. Obecnie w skrzyni jest Motul Gear 300 75W90. I teraz tak, do skrzyni (w moim przypadku Getrag C538 5/1) wchodzi wg specyfikacji 1,65L. W serwisie zalano mi 2L. Nie wiem teraz czy na zniknięcie stuków wpływ miały przelanie oleju czy zmiana jego specyfikacji. Oczywiście nie ma lekko i po zalaniu 75W90 biegi wchodzą ciężej. Zastanawiam się zatem nad wlaniem 2L oleju Tutela ZC 75W80. 5/1)

  6. #66
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Ten temat zalewania chyba się nie skończy. Wlali ci przez rewizyjny stąd tylko 2 litry powinni co zalać przez wlewowy 2,6 max 2,8 oczywiście jeśli chodzi o skrzynie m32

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Posiadam Fiata Stilo JTDm 120KM z 5 biegową skrzynią biegów i wg instrukcji samochodu oraz wg danych na stronie producenta oleju wystarczy 1,65L. U mnie wlano przez wlew dokładnie 2 litry. Przelanie wynikło prawdopodobnie z faktu, że nie odkręcono korka przelewowego.

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    A na dobrym forum piszesz bo wątek dotyczy Alfy 159

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  9. #69
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Wiem jakiego auta dotyczy temat, dlatego w swoimi pierwszym poście (na poprzedniej stronie) napisałem, że temat nie dotyczy wyłącznie AR 159. Objawy miałem podobne jak u kolegów, więc podzieliłem się moimi spostrzeżeniami.

  10. #70
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie sprzęgło

    Podpowiedzcie mi moi drodzy co z tym zrobić: pojechałem w góry i na tych górskich serpentynkach przypaliłem sprzęgło, tzn. poczułem smród z tarcz, poszedł dym tak że widziałem jak spod maski leciał. Ale odczekałem i samochód ruszył, nie ma tez żadnego problemu z biegami. Podpowiedzcie mi bo jestem 500 km domu, zignorować to puki co?

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4 - stuki przy zmianie biegu.
    Utworzone przez ScorpioPL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 11-12-2021, 13:09
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 07:49
  3. Drganie sprzęgła,szarpanie przy zmianie biegów
    Utworzone przez DavidNoFuck w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 19:23
  4. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17
  5. Co jeszcze warto wymienić przy zmianie sprzęgła itp.
    Utworzone przez Kamilhex w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory