Strona 41 z 91 PierwszyPierwszy ... 313233343536373839404142434445464748495051 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 401 do 410 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #401
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Odchodząc od tego kogo na co stać i dlaczego nie. Alfa Romeo to też marka z historią, jakiej większość innych producentów nie ma. Za rajdami i wyścigami na torze we wspaniałych latach 20-tych stali kierowcy, jakich dziś już próżno szukać na drogach. Nie bez przyczyny Enzo Ferrari płakał ze szczęścia po pierwszym zwycięskim wyścigu nad Alfą, a Henry Ford uchylał kapelusza jak mijała go Alfa Romeo. Nota bene Enzo swoją drogę rozpoczął jako kierowca w Alfie. My dziś możemy kontynuować tą opowieść, co też robimy między innymi tu na forum. Parafrazując słowo Clarksona: Alfa ma wszystko czego potrzebuje, rzesze rozmontowanych emocjonalnie wielbicieli. I oby ta pasja trwała jak najdłużej. Czego wszystkim życzę. Heh tak mi się sentymentalnie napisało. Jjokocha nie narzekaj czytaj forum i sam naprawiaj

  2. #402
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzystof Zobacz post
    Nie chcę cie martwić ale paliwa w Polsce są z Orlenu albo z Lotosu nieważne czy to BP czy Shell tylko dodatkami mogą się różnić choć nie muszą.
    Nie chcę Cię martwić, ale BP Ultimate 98 oraz Shell V-Power Racing przyjeżdżają zza granicy . Ja tankuję BP Ultimate. Poza tym, ja nie mam problemu z benzyną z Orlenu - o ile to jest benzyna o takim składzie, w jakim opuściła rafinerię .

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Juz tutaj pisalem i napisze drugi raz..
    Padajace EGRy, DPFy, pekajace tloki to niestety wina polityki w kraju i jego infrastruktury.
    O ile o kilku tlokach w NL slyszalem, tak wywalaniu EGRa i DPFu nie ma tu mowy bo to nie potrzebne..
    Ludzie robia setki tys km nowoczesnymi samochodami bez problemow i potem ida one na wschod.. A w PL bez drug i normalnego myslenia obywatela konczy sie to szukaniem oszczednosci.. Wiec po co kupic nowy jak mozna wywalic z programu. Po co jezdzic normalnie jak mozna oszczednie? Po co mi samochod na droga benzyne jak robie 20 km dziennie do pracy po miescie? Tutaj niestety zaczynaja sie te problemy z samochodami.. Jezdza pozatykane, nie dogrzane i maks ekologicznie bo duzo spali a uklad KT katowany w koncu nie wytrzymuje..
    Amen.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #403
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cieszę się bardzo, że spodobało wam się. Jutro umieszczę w odpowiednim dziale historię jednego, ale bardzo wiele znaczącego dla marki kierowcy. Jest z nim związana czterolistna koniczynka. Ma ją wielu z nas na swoich samochodach, ale myślę, że nie wszyscy wiedzą skąd się wzięła i jakie były jej początki. Może kogoś to zainteresuje. Kiedyś miałem ciekawą akcje. Sam mam naklejone Quadrifoglio Verde. Na parkingu obok mnie zajechał gość BMW, a jakże! Patrzy na listek i pyta: Pan to nie dawno prawko dopiero zrobił hę...

  4. #404
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Michal777 Zobacz post
    Czyli ten typ tak ma i czip nie ma na to żadnego wpływu? Czy można w jakikolwiek sposób zapobiec tej awarii?
    Jeśli softem można mieszać w ciśnieniu oleju albo włączyć funkcję destrukcji panewki w główce korbowodu to jest on winny. Uprzedzając freemont i giulietta oraz nowe euro6 mają regulator ciśnienia na pompie oleju więc jego sterowanie jest zaimplementowane w sofcie ale nie o tych silnikach tu mowa.
    Po remapie na tłok działa większe ciśnienie bo i większy ładunek jest tam wrzucany co za tym idzie rośnie temperatura spalin. Wysokie EGT (temp spalin) spowoduje prędzej przytopienie tłoka niż idealne jego pęknięcie w osi sworznia.

    A teraz kilka faktów a nie bzdury wyssane z palca:
    - tłok z silnika Kamila: http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1722.JPG
    - zdjęcie od strony korbowodu http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1728.JPG
    - panewka korbowodowa z uszkodzonego cylindra http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1729.JPG
    - sworzeń http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1731.JPG bez żadnych śladów uszkodzeń zweryfikowane pomiarami
    - tulejka z fosforobrązu w główce korbowodu http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1733.JPG
    - główka korby widać wytarcie materiału oraz przegrzanie z racji braku smarowania http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1734.JPG
    - główka korby od góry http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1735.JPG
    - korbowód i jego główka z cylindra numer 3 http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1738.JPG jeszcze nie była wytarta całkowicie na środku korbowodu, boki natomiast już w stanie opłakanym, luz na sworzniu poza tolerancją
    - panewka korbowodowa cylindra numer 3 http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1739.JPG, http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1740.JPG bardzo wyraźnie widać ślady przegrzania z powodu braku smarowania
    Luzy na sworzniu wg danych fabrycznych biorąc pod uwagę wartości skrajne są w tolerancji maksymalnie 0,015 w przypadkach w.w było to od 0,05 do 0,09mm !!
    Jak ktoś chce zobaczyć i posłuchać proszę bardzo (na tyle na ile da się to uchwycić aparatem) http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1752.AVI
    W tym przypadku główny powód awarii to problem smarowania. Wypadkowa rzadkich wymian oleju, gównianego rozwiązania pompy olejowej porównując z 1.9 czy 2.4 (w konsekwencji problemów z ciśnieniem oleju), interwały olejowe 30tys itd. Soft w tym przypadku może co najwyżej przyspieszyć uwydatnienie problemu - z resztą tłok z cylindra nr 3 z auta Kamila patrząc po stanie główki korby w niedługim czasie mógłby skończyć podobnie. Wtryskiwacze z tego auta po teście na eps945 nie potwierdzały już ima.

    Inny przykład podobnej awarii w silniku permanentnie katowanym do oporu na bardzo mocnej modyfikacji (230/450)
    - tłok http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1743.JPG
    - głowka i tulejka http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1749.JPG (0,07-0,085mm), sworzeń idealny http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1750.JPG
    - panewka korbowodowa idealna http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1751.JPG
    Silnik praktycznie od nowości bez ekologii, oliwa wymieniana regularnie; bardzo częsta jazdach z prędkościami maksymalnymi spowodowała prawdopodobnie spadek ciśnienia oleju; wskaźnik temp oliwy/ciśnienia przy stylu jazdy kierowcy może by silnik uratował.

    Teraz motory seryjne:
    - doblo 2.0 uszkodzenie sworznia (silnik stukał), uszkodzenie gładzi cylindra itd: http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1760.JPG
    - to wyleciało z miski i odmy http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/doblo.jpg (przez ~150kkm 3 razy zmieniony olej)
    - tak wyglądała głowica przez wypalanie stacjonarne filtra i żadne temperatury wentylatorów czy inne cuda nie miały tu znaczenia http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1756.JPG

    A tu insignia 2.0 w której klapki wpadły do silnika (a ponoć nie moze się to stać wg specjalistów)
    - turbina i jej geometria http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/1.jpg
    - 2gi cylinder daaaawno temu juz wpadł http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/2.jpg
    - 1wszy cylinder zabił turbo http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/3.jpg
    - opel http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/4.jpg
    - turbina jeszcze raz http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/5.jpg dziwne zamykała mapsensor
    Temat panewek i głowek korb w tym aucie wygląda podobnie. Samochód poleasingowy 205kkm przebiegu, olej robiony co 30kkm, problemy z dpfem przy 190kkm

    Padło pytanie czy można temu zapobiec - w aucie uzywanym z przebiegiem xxx i tak nie ma się wpływu na to co się już stało przez wypadkowe w.w elementów (eksploatacji, serwisowania, ekologii). Zdroworozsądkowa eksploatacja, temat uszczelki przy pompie, wymiana oleju częsta itd to na pewno nie zaszkodzi. Zepsuć dziś się może wszystko, niestety.

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  5. #405
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Szkoda, że trzeba rozbierać cały silnik, aby zweryfikować na czym się stoi. Z tego co tu zamieściłeś, panewki mogą być ok (wcześniej było tu pisane, że wystarczy je obejrzeć żeby wiedzieć co i jak) a i tak może się wszystko posypać.

  6. #406
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Juz tutaj pisalem i napisze drugi raz..
    Padajace EGRy, DPFy, pekajace tloki to niestety wina polityki w kraju i jego infrastruktury.
    O ile o kilku tlokach w NL slyszalem, tak wywalaniu EGRa i DPFu nie ma tu mowy bo to nie potrzebne..
    Ludzie robia setki tys km nowoczesnymi samochodami bez problemow i potem ida one na wschod.. A w PL bez drug i normalnego myslenia obywatela konczy sie to szukaniem oszczednosci.. Wiec po co kupic nowy jak mozna wywalic z programu. Po co jezdzic normalnie jak mozna oszczednie? Po co mi samochod na droga benzyne jak robie 20 km dziennie do pracy po miescie? Tutaj niestety zaczynaja sie te problemy z samochodami.. Jezdza pozatykane, nie dogrzane i maks ekologicznie bo duzo spali a uklad KT katowany w koncu nie wytrzymuje..




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Nie lubię się z Tobą zgadzać ale święta prawda!

  7. #407
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Nie chcę Cię martwić, ale BP Ultimate 98 oraz Shell V-Power Racing przyjeżdżają zza granicy
    Z kolei ja słyszałem, że te stacje kupują paliwo tylko w PL (z wyjątkiem stacji przy granicy, gdzie transport się jeszcze opłaca), a do paliw zwykłych dodają jedynie swoje uszlachetniacze u nas w PL i tym sposobem powstają paliwa Premium. Zasłyszane od kierowcy wożącego paliwo dla Orlenu/Shella.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #408
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    No czyli ogólnie tak jak w 2,0 tdi - ujowa pompa oleju. Wiem ,ze wymiany oleju jak w ASO co 25-30tkm dobijają ten motor ale to wada konstrukcyjna i tyle. Lepiej trzymac się od tego z daleka. Fatum pojemności 2.0 :-)

  9. #409
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Z kolei ja słyszałem, że te stacje kupują paliwo tylko w PL (z wyjątkiem stacji przy granicy, gdzie transport się jeszcze opłaca), a do paliw zwykłych dodają jedynie swoje uszlachetniacze u nas w PL i tym sposobem powstają paliwa Premium. Zasłyszane od kierowcy wożącego paliwo dla Orlenu/Shella.
    Shell V-Power jest z Orlenu z dodatkami, Racing jest sprowadzany. BP Ultimate jest sprowadzany z tego, co wiem. Jak jest z olejem napędowym - nie mam pojęcia.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #410
    Użytkownik Świeżak Avatar JakubL
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm Distinctive ERG/DPF OFF + CHT
    Postów
    111

    Domyślnie

    Sprawa jasna jeżeli chodzi o zwykłe standard.
    http://www.money.pl/gielda/wiadomosc...0,1995463.html
    A jak wygląda to z droższymi to już nie wiadomo. Też słyszałem że są sprowadzane ale czy to prawda.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory