Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 77

Temat: Czy kupno modelu 159-ki za 20-22k to zły pomysł ?

  1. #61
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasq Zobacz post
    2.2 szybciej wyciąga się łańcuch, gdzie 1.9 jts nie ma tego problemu (mniejsza moc)
    W 1.9 łańcuch rozciąga się tak samo chętnie i z mocą ma to niewiele wspólnego. Główną przyczyną są rzadkie wymiany oleju i kiepski olej oraz pałowanie na zimnym silniku. Też nie jestem fanem JTS-ów, ale śmiało mogę ten silnik polecić ze względu na kulturę pracy i nieduże koszy utrzymania względem JTD.

    Tomek_Krk bardzo fajnie spisał listę potencjalnych usterek, jednak one wcale nie muszą się w każdym egzemplarzu wydarzyć. Bez przesady.
    Cytat Napisał ROMEO 159 Zobacz post
    To jaki motor szukać? 1.9JTDm 16V czy 1.9JTDm 8V? Jest jakaś oszczędność w kwestii serwisowania w tym modelu słabszym 120km? Czy nie ma to znaczenia? ( szukam AR 2006-2007 rok )
    Jeśli nie zależy Ci na mocy do celuj w 8V. A jeśli moc ma znaczenie to co najmniej 1.9 16V.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #62
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał ROMEO 159 Zobacz post
    To jaki motor szukać? 1.9JTDm 16V czy 1.9JTDm 8V? Jest jakaś oszczędność w kwestii serwisowania w tym modelu słabszym 120km? Czy nie ma to znaczenia? ( szukam AR 2006-2007 rok )
    Obojętne który, ale ważne żeby ogarnięty (tzn. wymienione i poprawione te rzeczy, o których tutaj piszemy). 1.9 16v bez klap, EGR i DPF to naprawdę solidny motor nie do zajechania.

  3. #63
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał ROMEO 159 Zobacz post
    To jaki motor szukać? 1.9JTDm 16V czy 1.9JTDm 8V? Jest jakaś oszczędność w kwestii serwisowania w tym modelu słabszym 120km? Czy nie ma to znaczenia? ( szukam AR 2006-2007 rok )
    Jeśli 160ps Ci wystarczy to celowałbym w 8v. Po programie można spokojnie osiągnąć miedzy 160-170ps sprzęgło dłużej wytrzyma niż w 16v, bo max nm wyciągniesz do 370, nie ma klap w kolektorze i trochę mniej pali. Reszta jak w 16v. Jest jeszcze jedna ważna rzecz o której nikt nie napisał w 8v. Kolektor turbiny lubi pęknąć przy pałowaniu na zimnym, lub podczas wypalania dpf. To samo sie dzieje w astrach i saabach...mnie też to dopadło w poprzedniczce(kupiłem z pękniętym) i cieżko było znaleźć sam kolektor, nowy to był koszt koło 2k...

  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Chipowanie 8V jest bez sensu, w 16V ok. 160 KM /350 Nm jest w standardzie (jak silnik zdrowy). Ja bym szukał z końcówki 2007 lub 2008, w tym roczniku wiele potencjalnych usterek (jak np. klapy) została już ogarnięta.

  5. #65
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Ja bym szukał z końcówki 2007 lub 2008, w tym roczniku wiele potencjalnych usterek (jak np. klapy) została już ogarnięta.
    Bzdura, klapy po 2007 zostały pogorszone, można kupić niezłą minę biorąc auto z plastikowym kolektorem i bez usuniętych klap wirowych.

    Co do reszty można się zgodzić, że auta z 2005/2006 mają trochę wad poprawianych w pierwszych kilku(nastu) miesiącach.

  6. #66
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Przed 2007 rokiem klapy się tylko zacinały.... po 2007 roku klapy co prawda się nie zacinały, ale się urywały i wpadały do komory spalania
    Brawo grupa FIAT
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #67
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Może chcieli dobrze, a wyszło im jeszcze... lepiej
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    jest wiele osób, którym plastikowe klapy po prostu zniknęły z dolotu bez uszkodzenia silnika, więc być może się stapiają zanim wpadną do cylindra... Pod tym względem na pewno poprawili

  9. #69
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Chipowanie 8V jest bez sensu, w 16V ok. 160 KM /350 Nm jest w standardzie (jak silnik zdrowy). Ja bym szukał z końcówki 2007 lub 2008, w tym roczniku wiele potencjalnych usterek (jak np. klapy) została już ogarnięta.
    Raz, że jak już koledzy napisali polifcie było gorzej z klapami, dwa że taka po chipie obejdzie serie 16v . Także nie jest to taki zły pomysł

  10. #70
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    jest wiele osób, którym plastikowe klapy po prostu zniknęły z dolotu bez uszkodzenia silnika, więc być może się stapiają zanim wpadną do cylindra... Pod tym względem na pewno poprawili
    W plastikowym kolektorze klapy nie są plastikowe a metalowe - wiem, bo urywałem tymi rencoma. Może ktoś miał wilgoć w kolektorze i rdza zjadła, ale znikać to raczej nie mogły

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Raz, że jak już koledzy napisali polifcie było gorzej z klapami, dwa że taka po chipie obejdzie serie 16v . Także nie jest to taki zły pomysł
    A 16V po chipie objedzie 8V po chipie - co to za porównania z d***...

    Ja bym przede wszystkim polecał wersję z automatem - czy to 1.9 czy 2.4. Bardzo fajna skrzynia, auto ciągnie z biegu na bieg idealnie (nie czuć zmian praktycznie), oczywiście komfort to nie trzeba mówić, no i odpada problem dwumasy i kosztów oraz nawyków z tym związanych. Moim zdaniem Q-tronic nadaje 159 fajnego charakteru - moja stoi teraz w warsztacie i jeżdżę manualem zastępczo, o zgrozo :/
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 25-07-2016 o 22:02
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. Pomysł kupna
    Utworzone przez Adam3b w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-04-2014, 09:19
  2. Pomysł na ładny wydech w 2.4 JTD?
    Utworzone przez Cypek w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 21:15
  3. Wykladzina od modelu sprzed fl do modelu po fl??
    Utworzone przez Wielki Q w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 17:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory