Strona 123 z 172 PierwszyPierwszy ... 2373113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,221 do 1,230 z 1711

Temat: jaki wahacz górny

  1. #1221
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    Mi Magneti Marelli padł po roku po przebiegu ok. 15kkm. Wahacz od strony kierowcy, a padła tuleja ta bliżej kierowcy. Moje obserwacje odnośnie wykrycia usterek wahacza górnego. W ubiegłym roku po kupnie auta byłem i w warsztacie i w stacji diagnostycznej, mimo ewidentnego tłuczenia w prawym przodzie w trakcie jazdy po nierównościach nikt nie był w stanie stwierdzić co tłucze. Wszyscy twierdzili, że zawieszenie jest ok i niema żadnych luzów na szarpakach i po sprawdzanie ". Dopiero jak goła ręką sam złapałem na normalnie stojącym samochodzie za górny wahacz okazało się, że ma duży luz na sworzniu góra dół wyczuwalny i widzialny bez żadnych problemów(wahacz TRW). Teraz po roku znów w podobny sposób zaczęło tłuc w prawym przodzie pojechałem na stację diagnostyczną i Pan naprawdę starał się uczciwie przez kilkanaście minut na wszelkie sposoby znaleźć wadliwy element zawieszenia i stwierdził, że jak zacznie mocniej tłu to mam przyjechać ponownie. Stwierdziłem jednak, że tłucze już za mocno i sam poszukam złośnika. Poprzednia metoda gołą ręką nie wykryła luzów na sworzniu, podniosłem więc przód na kobyłce przy zdjętym kole i podstawiłem lewarek pod dolny wahacz w pobliżu sworznia i zacząłem podnosić do momentu podniesienia się górnego wahacza do stanu spoczynkowego\postojowego (poziomu) cały czas sprawdzając luzy na poszczególnych elementach zawieszenia. Brak było jakichkolwiek luzów na końcówka i tulejach, dopiero po osiągnięciu "poziomego" położenia wahacza górnego podczas szarpania go goła ręka poczułem luz góra-dół w tulei prawek tej od kierowcy. Wahacz montowałem samodzielnie zgodnie z instrukcją z forum czyli dokręcając na koniec w położeniu "poziomym/pracy". Nie wiem czy tak jest ze wszystkimi wahaczami górnymi (mam po lificie), ale przed ostatecznym dokręceniem na tulejach miał on dość duży luz na tulejach względem śrub mocujących dopiero po ich dokręceniu trochę się usztywni, ale pewniak tak ma być (całość po skręceniu ostatecznym była sztywna). Mi Magneti Marelli padł po roku po przebiegu ok. 15kkm. Wahacz od strony kierowcy, a padła tuleja ta bliżej kierowcy. Moje obserwacje odnośnie wykrycia usterek wahacza górnego. W ubiegłym roku po kupnie auta byłem i w warsztacie i w stacji diagnostycznej, mimo ewidentnego tłuczenia w prawym przodzie w trakcie jazdy po nierównościach nikt nie był w stanie stwierdzić co tłucze. Wszyscy twierdzili, że zawieszenie jest ok i niema żadnych luzów na szarpakach i po sprawdzanie ". Dopiero jak goła ręką sam złapałem na normalnie stojącym samochodzie za górny wahacz okazało się, że ma duży luz na sworzniu góra dół wyczuwalny i widzialny bez żadnych problemów. Teraz po roku znów w podobny sposób zaczęło tłuc w prawym przodzie pojechałem na stację diagnostyczną i Pan naprawdę starał się uczciwie przez kilkanaście minut na wszelkie sposoby znaleźć wadliwy element zawieszenia i stwierdził, że jak zacznie mocniej tłu to mam przyjechać ponownie. Stwierdziłem jednak, że tłucze już za mocno i sam poszukam złośnika. Poprzednia metoda gołą ręką nie wykryła luzów na sworzniu, podniosłem więc przód na kobyłce przy zdjętym kole i podstawiłem lewarek pod dolny wahacz w pobliżu Podsumowując usterki wahacza górnego większość mechaników i stacji nie jest w stanie zdiagnozować, nawet przy wykorzystaniu wszelkiej maści szarpaków i ścieżek diagnostycznych. Dlatego polecam w przypadku stuków w przednim zawieszeniu spróbować "wsadzić" rękę i poszarpać za wahacz górny najlepiej z wykorzystaniem lewarka i kobyłki przy zdjętym kole bo mamy wówczas lepszy dostęp (więcej miejsca i lepszą widzialność). Pozdrawiam i zastanawiam się jaki wahacza teraz założyć i nie przepłacić zbytnio
    Ostatnio edytowane przez maroz ; 23-08-2016 o 19:32

  2. #1222
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa 159 2.4jtdm 210 KM 2008r sportwagon
    Postów
    33

    Domyślnie

    sprawdził mi kumpel i troche MM podrożał
    Więc zainteresowanym moge pomóc i tak to wygląda z górnym wahaczem AR 159 do 2009 rocznika
    Magneti Marelli - 250zł, Rouvile 220zł, Lemforder ( mysle że najlepsze częsci zawieszenia) 260 zł i jakiś Denckerman 180 zł.

  3. #1223
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał maroz Zobacz post
    Pozdrawiam i zastanawiam się jaki wahacza teraz założyć i nie przepłacić zbytnio
    Już wielokrotnie dowiedziono, że najpewniejszy jest oryginał. Pzdr.

  4. #1224
    Użytkownik Romeo Avatar Arturek
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm , kiedyś była AR 156 2.0TS a jeszcze wcześniej TIPO 2.0ie 16V
    Postów
    591

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturO79 Zobacz post
    Magneti Marelli - 250zł, Rouvile 220zł, Lemforder ( mysle że najlepsze częsci zawieszenia) 260 zł i jakiś Denckerman 180 zł.
    Wszystko klepane w jednym miejscu i tak jak kiedyś świstak zawijał w sreberka tak teraz chińczyk zawija w opakowania z różnymi nazwami. Lemforder owszem bardzo dobre zawiasy z tą drobną różnicą, że nie do Alfy tylko do BMW. Tak jak pisze Kolega powyżej do naszych "9" tylko oryginały

  5. #1225
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    Ja polecam regenerowany, cena 200 zł a wytrzymuje tyle co ori
    a co mam sobie FASTA zregenerowac? Dalbys sobie juz spokoj kolego z tym polecaniem regenerowanych od SIEBIE

  6. #1226
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    a co mam sobie FASTA zregenerowac? Dalbys sobie juz spokoj kolego z tym polecaniem regenerowanych od SIEBIE
    Z tego co mi się wydaje to możesz kupić już zregenerowany oryginał. 200zł u kolegi jasio79 to masz jak odeślesz stary oryginał a jak nie odeślesz to coś tam drożej bedzie, ale pewnie idzie się dogadać. Ja właśnie założyłem 2 dolne od jasio79 i zobaczymy jak się będą sprawowały. Wyglądały spoko. Póki co zrobiłem jakieś 300km tylko ale mam nadzieję, że pojeżdżą tyle co kolega obiecuje
    Wesela, przyjęcia, bankiety, zabawy taneczne - oprawa muzyczna lubuskie, dolnośląskie - www.bluebinders.pl // www.facebook.com/bluebinders/

  7. #1227
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ja u siebie górnego prawego Lemfordera mam od 30tyś km i na razie odpukać bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Kupowany w ubiegłym roku w IC za jakieś 270zł.

  8. #1228
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,630

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    a co mam sobie FASTA zregenerowac? Dalbys sobie juz spokoj kolego z tym polecaniem regenerowanych od SIEBIE
    Fasta możesz oddać na skup złomu, regenerujemy tylko orginał

  9. #1229
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa 159 2.4jtdm 210 KM 2008r sportwagon
    Postów
    33

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arturek Zobacz post
    Wszystko klepane w jednym miejscu i tak jak kiedyś świstak zawijał w sreberka tak teraz chińczyk zawija w opakowania z różnymi nazwami. Lemforder owszem bardzo dobre zawiasy z tą drobną różnicą, że nie do Alfy tylko do BMW. Tak jak pisze Kolega powyżej do naszych "9" tylko oryginały
    oryginał to TRW

  10. #1230
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Albo MM.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [156] wahacz górny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 09:51
  2. Wahacz górny
    Utworzone przez marian813 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 21:45
  3. Wahacz górny
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 15:21
  4. Górny wahacz
    Utworzone przez mbudzik83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 08:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory