Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Alfa 166 2.4 140 KM luz na półosi - skrzyni

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD
    Postów
    77

    Domyślnie

    Fajnie Panowie, tylko że piszecie o luzach na samej różnicówce które są odczuwalne przy dodawaniu i puszczaniu gazu, lub kręceniu kołem przód-tył. Pewnie jakiś tam i mam bo skrzynia nowa nie jest a przy 250 tys km, zużycie napewno będzie, ale nie o tym kwestia. Ja mam luz na półosi, tylko lewej, jak ruszam ręką góra-dół. W miejscu gdzie półoś wchodzi do skrzyni jest łożysko i prawdopodobnie to ono jest wyrobione, albo wieloklin na półośce i wibruje podczas jazdy.
    Zaznaczyłem na zdjęciu, i za tym właśnie kielichem od przegubu wewnętrznego jest luz na wejściu do skrzyni

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	skrzynia-biegow-alfa-romeo-166-20l-benzyna-2001r-gonczyce-136417832.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	76.3 KB
ID:	213597

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    No u mnie też jest luz. Góra-dół. Łożyska są stożkowe i wkładając grubszą podkładkę kasujesz luz. Wtedy ośka nie lata jak mucha w latarce. Taką ja mam teorię. Jesli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
    Myślę, że [MENTION=143]QBA[/MENTION] będzie nieoceniony w takich tematach.
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 19-10-2016 o 20:11
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To może i w ZF`ie takie podkładki dać? bo ja też mam tam taki promieniowy luz.

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD
    Postów
    77

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    No u mnie też jest luz. Góra-dół. Łożyska są stożkowe i wkładając grubszą podkładkę kasujesz luz.
    No to jeśli by tak było to bym się cieszył, tylko że skrzynię zrzucę mniej więcej dopiero za tydzień i chciałbym wiedzieć na czym stoję. Czy ogarnę to sam, czy szykować się na remont skrzyni w warsztacie, czy odkręcam różnicówkę i ogarniam podkładkami lub jednym łożyskiem.
    Koszt samej robocizny przy skrzyni u kogoś, to 350 zł a z częściami wyniesie tysiaka, do tego sprzęgło ok 7 stówek i inne pierdoły, a jak widzę że ludzie na forum wystawiają 166 za 5tys to się zastanawiam jak żyć...?

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Myślę, że @QBA będzie nieoceniony w takich tematach.
    Nie chce mi się co temat pisać tego samego... klik str. 2:

    http://www.forum.alfaholicy.org/147/..._jtd_8v-2.html
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD
    Postów
    77

    Domyślnie

    No i super. Więc konkretnie - jakim sposobem zlikwidować luz na lewej półosi który jest za flanszą, na łożysku przy wejściu do mechanizmu.
    Wymiana łożyska stożkowego + nowy uszczelniacz czy to grubsza robota ?
    Czy gdy wyjmę różnicówkę, kolega QBA się tego podejmuje ?

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Słyszysz stuki podczas zmiany biegów kiedy napęd się sprzęga?
    Tak czasami można wyczuć ten luz jest takie lekkie stuknięcie. Np. przy szybkim puszczeniu sprzęgła lub chaotycznym naciskaniu i odpuszczaniu gazu. Przy płynnej spokojnej jeździe nic nie stuka ,nic nie drga.

    Ma ktoś schemat budowy tego mechanizmu?

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Eper.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-08-2016, 20:24
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 17:36
  3. Wymiana uszczelniacza półosi w skrzyni v6
    Utworzone przez starykot w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-07-2014, 15:50
  4. [159] 1.9JTDM gwizd/szum z okolic skrzyni, półosi.
    Utworzone przez SimonCT w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-07-2013, 10:42
  5. [145] JTD łożysko lewej (kierowca) półosi w skrzyni biegów
    Utworzone przez diretisima w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 20:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory