Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Wibracje na 3 i 4 biegu- JTS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Eryk84
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    21

    Domyślnie Wibracje na 3 i 4 biegu- JTS

    Hej
    Przekopałem forum i podobny problem znalazłem ale dotyczył Diesla.

    Konkretnie na 3 i 4 biegu w zakresie obrotów od około 2000 do 3000 auto wchodzi
    w dużą czasami bardzo dużą wibracje zwłaszcza na 4 biegu. Lewarek jest nieruchomy.
    Na innych biegach wszystko ok. Na luzie żadnych stuków nie ma- może czasem na 3 jak puszcze gaz. NA wolnych nic.
    Skrzynia była w pażdzierniku w remoncie i z tymi biegami/zebatkami było ok -Od tego czasu przejechałem z 6 tys km.
    Sprzęgło też było wtedy wymienione a dwumas został, bo był ok- wcześniej był regenerowany.
    Ostatnio wymieniłem wahacze górne- mechanik stwierdził luzy na drązku kierowniczym i na prawym wahaczu - te wibracje stwierdziłem po pierwszej trasie po wymianie tych wahaczy- ale to zwiazku nie powinno mieć z tym.

    Czyżby to był dwumas? Rok tylko by wytrzymał- poprzedni właściciel go robił.

    Pozdrawiam
    Eryk

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Regeneracja koła dwumasowego, biorąc pod uwagę doświadczenia nie tylko z tego forum, jest mało skuteczna i często nieudana.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Eryk84
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    21

    Domyślnie

    Poprzedni wlasciciel przy zakupie twierdzil, ze byl nowy. Jak robilem skrzynie w pazdzierniki to wyszlo, ze jednak byla dwumasa regenerowana. Mechanik mi ja sprawdzil i byla ok dlatego jej nie ruszalem. Gdyby faktycznie to byla dwumasa to objawy nie powinny byc na kazdym biegu?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16v. Stromboli Grey
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał Eryk84 Zobacz post
    Poprzedni wlasciciel przy zakupie twierdzil, ze byl nowy. Jak robilem skrzynie w pazdzierniki to wyszlo, ze jednak byla dwumasa regenerowana. Mechanik mi ja sprawdzil i byla ok dlatego jej nie ruszalem. Gdyby faktycznie to byla dwumasa to objawy nie powinny byc na kazdym biegu?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Wrzuć piąty bieg przy około 50 km\h, jeśli zacznie telepac autem, to raczej dwumas. A jak przy odpalaniu i gsszeniu? Jakieś wibracje? Mi też mechanik przy wymianie sprzęgła powedzial, że dwumas jest ok. Po pół roku padł i rozwalił mi nowe sprzęgło. Mam nauczkę, szkoda, że tak kosztowną

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Eryk84
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    21

    Domyślnie

    Juz tak wczoraj robiłem i wrzuciłem 5 na tej prędkości i w zakresie od 2200 obrotow a nawet mniej i ustawalo l. Przy gaszeniu i odpalaniu takze nic.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Sprawdzałeś czy w ECU są jakieś błędy?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Eryk84
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    21

    Domyślnie

    Na moim tylko z komfort cos wyskoczyło ale kabel chyba już jest do niczego. Podjade do diagnosty na pełen odczyt.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm, 2008
    Postów
    11

    Domyślnie

    A może przegub wewnętrzny tzn. kielich ?

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Eryk84
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    21

    Domyślnie

    Zrobiłem odczyt na porządnym sprzęcie i nic innego niż na moim nie pojawiło się.
    Zauważyłem, że na zimnym silniku drgania nie występują w takim stopniu nawet są nie odczuwalne

    Ten przegub wewnętrzny idzie jakoś zdiagnozować?

    Idąc dalej,
    Od czego zacząć- kupić dwumas? Dość drogie szukanie rozwiazania w ciemno circa 2000 zł
    Przed chwilą na orginały wahaczy górnych wyrzuciłem już troche i miałem zabrać się za regenarację dolnych bo na szczeście te sa ORI.

    Jeśli to dwumasa to sprzęgło zabierze ze sobą jak się dalej rozleci? Jakie będą kolejne objawy?
    Do jego wymiany trzeba zrzucać skrzynie biegów- pytam, bo skrzynia na gwarancji i pełno sobie plomb pozakładali

    z góry dzięki

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm, 2008
    Postów
    11

    Domyślnie

    Cytat Napisał Eryk84 Zobacz post
    Ten przegub wewnętrzny idzie jakoś zdiagnozować?
    Na forum fiata jest o tym trochę - niestety nie mogę wrzucić linków bo mam za mało postów na tym forum. Wpisz w google - przegub wewnętrzny oznaki zużycia czy jakoś podobnie i poczytaj. Może akurat okaże się że masz podobne objawy. Koledzy usuwali takie niedogodności wciskając smar do przegubów (kielichów) wewnętrznych lub wymieniali same krzyżaki lub kielichy. Zawsze to taniej niż dwumasa. Koszta porównywalne z dwumasą jak się decydujesz na wymianę całych półosi. Jeżeli chodzi o diagnozę to każdy mechanik jest w stanie to sprawdzić organoleptycznie - ruszasz półośką i sprawdzasz luz na krzyżaku w kielichu wewnętrznym (przy skrzyni).

Podobne wątki

  1. [159] Delikatne wibracje na 5 i 6 biegu
    Utworzone przez Gixer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-05-2024, 10:13
  2. [159] Wibracje na drugim biegu
    Utworzone przez Krzysiekkkk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-12-2016, 20:38
  3. [159] Drgania, wibracje na czwartym biegu
    Utworzone przez Anri w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-09-2016, 22:00
  4. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 16:43
  5. Drgania, wibracje na 3 biegu ok 3500 obr.
    Utworzone przez kowal w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory