Strona 151 z 172 PierwszyPierwszy ... 51101141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,501 do 1,510 z 1711

Temat: jaki wahacz górny

  1. #1501
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dugit Zobacz post
    Nie jestem znawcą ale widać że paru tu zna się na wszystkim. Ja nikogo nie przekonuje do regenerowanych wahaczy. Ale fasta nie chcę za darmo i nic i nikt mnie nie przekona bo jak sami piszecie może być ok albo 8tyś i do śmieci to jest najgorsze w zamiennikach moim zdaniem. Tak na przyszłość po co tyle jadu. To forum dla pasjonatów marki a nie zawody w doje...ać komuś.
    Chyba coś Ci się pomyliło. Tu nie chodzi o to, żeby komukolwiek dołożyć. Ale trzeba mieć oczy otwarte na to co się do auta kupuje. Ciebie to nie przekonuje, przykro mi. Ale kogoś innego może przekona i dwa razy się zastanowi.

    - - - Updated - - -

    Nie twierdzę, że właściwie zregenerowane wahacze są złe. Jednak uważam, że właściwa regeneracja powinna obejmować wymianę sworznia. To jest bezpieczeństwo.

  2. #1502
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,630

    Domyślnie

    Popularne klucze udarowe nie są w stanie tego zrobić?
    To wytłumacz mi dlaczego przy sezonowej wymianie opon koła w każdym szanujacym się serwisie oponiarskim dokręcane są również kluczem dynamometrycznym z
    odpowiednim momentem gdzie śruba od koła ma kilka razy większy przekrój niż sworzeń w poliftowym wahaczu?
    Jak wg Ciebie regeneruje sie maglownice, też element odpowiedzialny za bezpieczeństwo?
    Co każde odkręcenie sworznia uważasz że śruba ulega odkształceniu?
    Zna sie kolega jak mało kto.

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nie twierdzę, że właściwie zregenerowane wahacze są złe. Jednak uważam, że właściwa regeneracja powinna obejmować wymianę sworznia. To jest bezpieczeństwo.
    To co właściwie twierdzisz? Kilkanaście postów wcześniej napisałeś że sprzedałem ci bubel a ukręciłeś sworzeń przy montażu?
    Specjalnie dla kolegi Magil link do filmiku z wymiany wahaczy na YT https://youtu.be/mpdfkLwk6p0?t=361
    Nawet do dokręcania tulei używa sie klucza dynamometrycznego...
    Jak bedę niedługo w serwisie to poprosze o wydruk z elearn i wrzuce skan.
    Niestety prawdopodobieństwo ukręcenia sworznia przy dokręcaniu zbyt dużą siłą rośnie odwrotnie proporcjonalnie do jego przekroju


    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    No to wybacz naprawdę wole kupić nowy zamiennik������
    To sobie kup, żyjemy w wolnym kraju gdzie każdy ma wolność wyboru co kupuje, tylko zostaw sobie orginał do regeneracji w razie co :-)
    Wiem jestem ciut złośliwy ale wielu co już kupowało wcześniej Fasty i SRL i po przygodzie z nimi zdecydowało się jednak na regenerowane.
    Swoją drogą zastanów się dlaczego chwalonego Fasta i SRL nie sprzedaje np Intercars

    Nie reklamuje się, nie mam takiej potrzeby. Myślę że na tym forum jest wystarczająco dużo zadowolonych użytkowników.

  3. #1503
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    Popularne klucze udarowe nie są w stanie tego zrobić?
    To wytłumacz mi dlaczego przy sezonowej wymianie opon koła w każdym szanujacym się serwisie oponiarskim dokręcane są również kluczem dynamometrycznym
    Niestety tylko raz widziałem mechanika, który do dokręcania kół używał klucza dynamometrycznego. Widocznie Ci w mojej ulicy się nie szanują. A szkoda. Ja mam i używam.

    A co do tego bubla co mi sprzedałeś, to faktycznie. Śruba urwała się bez większego oporu. Po prostu to było używane dziadostwo, a Ty się wypiąłeś. Próbowałem później na innym używanym wahaczu (dał mi go znajomy mechanik) z kluczem udarowym na imadle i... nakrętka o wysokiej twardości została dokręcona z max momentem. Wziąłem inną, miękką, to zniszczyłem na niej gwint. Ale śruba pozostała cała. Pewnie przypadek

    Co do zrywania śruby - kup sobie choćby pręt gwintowany M10 5.8 i użyj takiego klucza jak używają w serwisach (Nm max ok 300) i spróbuj tą NOWĄ śrubę urwać. Powodzenia.

    i nawet jeśli jesteś taki porządny jak piszesz i używasz dedykowanych narzędzi, wciąż nie wiesz jak ktoś obchodził się ze śrubą sworznia wcześniej.

    Dla mnie ostatecznie koniec dyskusji. Na pewno nie polecę nikomu takich regenerowanych wahaczy. Jak pokazują testy na YT, zamienniki nie są takie straszne.

  4. #1504
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Maxilios
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 156 1.9 140km Sedan, Jest 159 1.9 16v Sedan, Spider 939 2.4
    Postów
    20

    Domyślnie

    Ja wcześniej w 156 miałem założone górne SRL i zaczeły skrzypieć już pierwszej zimy, a fasty górne wytrzymały 10-15 tyś km i padły tuleje.
    Na komplecie od jasio zrobiłem 40 tyś km i wszystko było w porządku a miałem kpl góra i dół.
    Do 159 kupiłem dolne regenerowane, mam juz prawie dwa lata i tez z nimi nic się nie dzieje.
    Cena atrakcyjna bo za cenę jednego wahacza mam komplet a jakość bez zarzutu

  5. #1505
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,630

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Niestety tylko raz widziałem mechanika, który do dokręcania kół używał klucza dynamometrycznego. Widocznie Ci w mojej ulicy się nie szanują. A szkoda. Ja mam i używam.

    A co do tego bubla co mi sprzedałeś, to faktycznie. Śruba urwała się bez większego oporu. Po prostu to było używane dziadostwo, a Ty się wypiąłeś. Próbowałem później na innym używanym wahaczu (dał mi go znajomy mechanik) z kluczem udarowym na imadle i... nakrętka o wysokiej twardości została dokręcona z max momentem. Wziąłem inną, miękką, to zniszczyłem na niej gwint. Ale śruba pozostała cała. Pewnie przypadek

    Co do zrywania śruby - kup sobie choćby pręt gwintowany M10 5.8 i użyj takiego klucza jak używają w serwisach (Nm max ok 300) i spróbuj tą NOWĄ śrubę urwać. Powodzenia.

    i nawet jeśli jesteś taki porządny jak piszesz i używasz dedykowanych narzędzi, wciąż nie wiesz jak ktoś obchodził się ze śrubą sworznia wcześniej.

    Dla mnie ostatecznie koniec dyskusji. Na pewno nie polecę nikomu takich regenerowanych wahaczy. Jak pokazują testy na YT, zamienniki nie są takie straszne.
    Jak tylko raz widziałeś mechanika co do dokręcania kół używa klucza dynamometrycznego no to faktycznie w okolicy są sami kowale :-)
    Jak próbowałeś z kluczem udarowym z wahaczem zamocowanym w imadle to rzeczywiście była to miarodajna próba bo ile jak skręcasz
    go na samochodzie to sworzeń jest blokowany przez gniazdo w zwrotnicy z coraz większą siłą w miare dokręcania nakrętki,
    natomiast jak przyłożyłeś klucz udarowy do wahacza w imadle to po prostu po przekroczeniu granicznego momentu obrotowego lub jak nakrętka przejdzie cały gwint sworzeń zaczął sie obracać tak jak obraca się w czasie skręcania koła.

    Taki drobny szczegół który świadczy o twojej wiedzy technicznej.

    Nie musisz polecać moich wahaczy i tego nie oczekuję i dla mnie również jest to koniec dyskusji bo o poziomie Twojej wiedzy świadczy porównanie dokręcania śruby sworznia w imadle i na aucie.


  6. #1506
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    rzeczywiście była to miarodajna próba bo ile jak skręcasz
    go na samochodzie to sworzeń jest blokowany przez gniazdo w zwrotnicy z coraz większą siłą w miare dokręcania nakrętki,
    natomiast jak przyłożyłeś klucz udarowy do wahacza w imadle to po prostu po przekroczeniu granicznego momentu obrotowego lub jak nakrętka przejdzie cały gwint sworzeń zaczął sie obracać tak jak obraca się w czasie skręcania koła
    A jednak odpiszę panie nie-kowalu
    Da się tak zablokować sworzeń w imadle, aby się nie obracał. Szkoda że tego nie wiesz. Także słaby argument.
    A maksymalny moment dokręcenia klucza udarowego nie zależy od miejsca zastosowania czy to warsztat samochodowy, czy laboratorium...
    Dodatkowo jeszcze podpowiem, że śruba sworznia górnego wahacza była dokręcana grzechotką, ponieważ serwis nie posiada dostatecznie krótkiego klucza udarowego, który zmieści się nad tarczą hamulcową. Moja próba była podyktowana ciekawością po wymianie PW z Tobą po urwaniu się tej śruby. Także z poziomem dyskusji tu nie wyskakuj. Raczej powinieneś się cieszyć, że ta śruba urwała się na podnośniu, a nie w czasie jazdy. Może to da do myślenia potencjalnym nabywcom takiego nie-kowalskiego produktu.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 08-10-2019 o 11:51

  7. #1507
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A jednak odpiszę panie nie-kowalu
    Da się tak zablokować sworzeń w imadle, aby się nie obracał. Szkoda że tego nie wiesz. Także słaby argument.
    A maksymalny moment dokręcenia klucza udarowego nie zależy od miejsca zastosowania czy to warsztat samochodowy, czy laboratorium...
    Dodatkowo jeszcze podpowiem, że śruba sworznia górnego wahacza była dokręcana grzechotką, ponieważ serwis nie posiada dostatecznie krótkiego klucza udarowego, który zmieści się nad tarczą hamulcową. Moja próba była podyktowana ciekawością po wymianie PW z Tobą po urwaniu się tej śruby. Także z poziomem dyskusji tu nie wyskakuj. Raczej powinieneś się cieszyć, że ta śruba urwała się na podnośniu, a nie w czasie jazdy. Może to da do myślenia potencjalnym nabywcom takiego nie-kowalskiego produktu.
    Magil mnie już nic nie zdziwi po ostanich przygodach z moim KOWALEM. Dziś kowalstwo jest ogólnodostępne

  8. #1508
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,630

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    ...
    Da się tak zablokować sworzeń w imadle, aby się nie obracał. Szkoda że tego nie wiesz. Także słaby argument.
    Sworzen teoretycznie byłbyś w stanie wkręcić w imadło i zablokować jakbyś go wymontował z wahacza bo innaczej nie nałożysz klucza na nakrętkę,
    choć i tu mam wątpliwości czy przy użyciu dużej siły po prostu by się nie przekręcił w imadle bo nie wiem czy wiesz druga strona śruby która pracuje w wahaczu
    jest kulista i powierzchnia styku ze szczękami imadła była by bardzo mała i żeby w jakikolwiek sposób ją unieruchomić musiałbyś użyć dużej siły ....

    Nawet jak miałbyś imadło które ma bardzo wąskie szczęki(np ślusarskie) tak żeby chwycić nimi samą gładką powierzchnię która ma z półtora centymetra(i jeszcze zmieścić pod nim wahacz bo przecież twierdzisz że nie da sie wyjąć sworznia) jest to stożek i jego powierzchnia styku ze szczękami będzie mała i przy użyciu większej siły jak nakrętka przejdzie gwint i trafi na opór po prostu się okręci w imadle

    Także moje stwierdzenie dotyczące poziomu Twojej wiedzy technicznej podtrzymuję w całości

  9. #1509
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak, rozciąłem wahacz dla Twojej informacji, ponieważ rzeczywiście nie da się zablokować z dostateczną siłą sworznia w wahaczu. Tak, sworzeń jest zakończony kulą.
    Tak, bez problemu można go po wyciągnięciu z wahacza zablokować w każdym imadle, ponieważ:
    1. Można go przyspawać do jakiegoś kształtownika,
    2. Można zeszlifować kulkę w celu uzyskania dwóch powierzchni płaskich równoległych i tak to zrobiłem.
    Badanie niszczące, jednak wykazało to, czego się spodziewałem. Że nie masz rację i bajki opowiadasz.
    Skończ już temat.

  10. #1510
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,630

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Tak, rozciąłem wahacz dla Twojej informacji, ponieważ rzeczywiście nie da się zablokować z dostateczną siłą sworznia w wahaczu. Tak, sworzeń jest zakończony kulą.
    Tak, bez problemu można go po wyciągnięciu z wahacza zablokować w każdym imadle, ponieważ:
    1. Można go przyspawać do jakiegoś kształtownika,
    2. Można zeszlifować kulkę w celu uzyskania dwóch powierzchni płaskich równoległych i tak to zrobiłem.
    Badanie niszczące, jednak wykazało to, czego się spodziewałem. Że nie masz rację i bajki opowiadasz.
    Skończ już temat.
    Oj magil zakręciłeś się wcześniej w tym co pisałeś i dopiero jak ci wytknąłem błędy przyznałeś mi racje że jednak nie tak łatwo to zrobić w imadle?

    Naprawdę zadałeś sobie tyle trudu żeby to rozebrać i piszesz o tym teraz po półtora roku? Jakoś nie dowierzam.
    Jakoś w maju 2018 pisałeś coś innego a to Twój post

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    W tym miejscu chciałbym poinformować, że w kwietniu nabyłem górny wahacz od użytkownika jasio79. Podczas montażu (dokręcanie krótką grzechotką na wyczucie) urwał się sworzeń. OK pomyślałem, może faktycznie siła użyta do dokręcenia była za duża - zaznaczam, że NIE został użyty klucz dynamometryczny - kto w takich sprawach zawsze używa tego urządzenia niech pierwszy rzuci kamień. Zależało mi na czasie, więc po rozmowie telefonicznej odesłałem wahacz na wymianę sworznia w kwocie 100 zł + koszty wysyłki. Drugi wahacz udało się zamontować poprawnie.

    Chciałbym jedynie zwrócić uwagę, że "regenerowany" sworzeń w mniemaniu użytkownika jasio79 to UŻYWANY sworzeń starego zużytego wahacza z wymienioną wkładką teflonową. Poinformował mnie o tym dziś w prywatnej wiadomości.
    Osobom zaznajomionym z mechaniką nie muszę tłumaczyć, ale laikom tylko wspomnę, że każda śruba dokręcona raz (wahacz w dodatku nieustannie pracuje) napręża się i odkształca, co powoduje zmniejszenie jej wytrzymałości. Dlatego też dokręcając taki sworzeń po raz kolejny (nie wiemy który) nie mamy pewności co do wytrzymałości takiej śruby. Dziękuję Bogu, że śruba urwała się na podnośniku, a nie w czasie jazdy.
    Nie napisałbym tego posta, gdyby nie arogancja użytkownika jasio79 w naszej dzisiejszej rozmowie. Jeszcze mu się to nie zdarzyło, co najwyżej przeciągnięty gwint - co nie znaczy że nie może się wydarzyć.

    Wizualnie nikt nie jest w stanie ocenić wytrzymałości śruby.
    Dlatego nigdy nie polecę zakupu w ten sposób regenerowanych wahaczy. Po pierwsze, że chodzi tu o bezpieczeństwo, po drugie całkowita kwota jaką wydałem na wymianę wahacza to 585 zł (w tym koszty powtórnej wysyłki oraz usługa mechanika) - tyle kosztuje nowy oryginalny wahacz (a nawet dużo mniej, bo niedawno była promocja na autosklep24.pl ).

    - - - Updated - - -

    Jak napisałem wyżej - do montażu wahacza nie został użyty klucz dynamometryczny. Z tego powodu nie mam pretensji do użytkownika jasio79. Nie zostałem tylko należycie poinformowany o fakcie, że sworzeń w tym wahaczu jest używany. Gdybym to wiedział, nie kupiłbym takiego wahacza.
    Chciałbym tylko ostrzec potencjalnych klientów przed skutkami montażu używanego sworznia.
    Wtedy o tym nie wspominałeś że rozbierałeś wahacz i robiłeś próby, drugi wahacz ode mnie zamontowałeś poprawnie i nie miałeś z nim problemów więc skąd teraz właśnie te teorie?

    Pisałeś że nie użyłeś klucza dynamometrycznego tylko ręcznej grzechotki na wyczucie.

    Jutro jak ogarnę dane z eLearn wrzucę dane jakim momentem powinno się dokręcać nakrętkę,
    do każdego wahacza bedę również dołączał instrukcję z momentem dokręcania i wtedy faktycznie skończę temat.

Podobne wątki

  1. [156] wahacz górny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 09:51
  2. Wahacz górny
    Utworzone przez marian813 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 21:45
  3. Wahacz górny
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 15:21
  4. Górny wahacz
    Utworzone przez mbudzik83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 08:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory