Temat: Korekty wtrysków

  1. #3261
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 120KM
    Postów
    20

    Domyślnie

    Koledzy, jestem posiadaczem Alfy Romeo 159, 8V 120 km. Od samego początku miałem problem z ciężkim odpalaniem co zaleczyłem korektą dawek startowych. Od jakichś dwóch tygodni mam problem z wyskakującymi błędami (powiązanymi) - P0091, P0092 (układ wtryskowy). Zgodnie z zaleceniami z innego tematu w pierwszym kroku skupiłem się na wyeliminowaniu zaworu pompy CR jednakże nie przyniosło to rezultatu.
    Samochód generalnie wpada w tryb awaryjny. Od czasu pojawiania się błędów zauważyłem wyższe średnie spalanie, a nawet jakieś przycięcia w okolicy 2 tys. obrotów. Krótko po pojawieniu się błędu objawy jak przy wypalanym DPF - dziwnie zachowujący się silnik, wyraźnie podwyższone spalanie chwilowe. Dałem sprawdzić wtryski i otrzymałem następujące wyniki (szczegółów pomiaru nie znam - wszystko robione bez mojej wiedzy niestety...):

    Cylinder 1: -3,11
    Cylinder 2: -0,19
    Cylinder 3: 2,66
    Cylinder 4: 0,64

    I teraz pytanie - mamy potencjalne dwa wtryski do wymiany/regeneracji czy może jeden z nich stara się korygować cały układ i tylko z jednym należałoby coś zrobić? Czy poziom korekty może sugerować co należałoby począć (wymienić/regenerować)?

    Edit: Cofnąłem się o dwie strony. Sugerowane jest w pierwszym kroku zregenerować wtrysk o najwyższej bezwzględnej wartości korekt co wskazywałoby, że najpierw należałoby podziałać z wtryskiem 1.

    Edit 2: Panowie, dzisiaj otrzymałem informacje na temat kolejnego pomiaru (robiony programem FiCOM). Odczyty wyszły następująco:

    Cylinder 1: -2,450 / -2,30
    Cylinder 2: -1,690 / -1,750
    Cylinder 3: 4,53 / 3,890
    Cylinder 4: -0,230 / -0.290

    Propozycja mojego mechanika to oddanie wtrysków do naprawy i przyjrzenie się pompie CR, jako że może "sypać gruzem". Cokolwiek. Robi się z tego dość droga imprezka bo z tego co rozumiem, to drugi pomiar wskazał na konieczność regenerowania trzech nie zaś dwóch wtrysków. Plus regeneracja pompy CR.

    Mógłbym poprosić o jakieś sugestie w jakim kierunku iść?
    Ostatnio edytowane przez TZA ; 24-06-2020 o 19:29

  2. #3262
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Najpierw sprawdź sprezanie

    Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  3. #3263
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał stuntmachine Zobacz post
    Najpierw sprawdź sprezanie

    Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Najwyższa korekta ma wartość ujemną co bardziej sugeruje uszkodzony wtryskiwacz.

  4. #3264
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Teoretycznie tak. To kup nowa końcówkę wtryskiwacza i sam wymień. Najtańsza opcja. Zobaczysz wtedy korekty jak wyglądają

    Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  5. #3265
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 120KM
    Postów
    20

    Domyślnie

    Mógłbym Was poprosić o przeanalizowanie mojego postu po drugiej edycji (Edit 2)? Kolejna diagnoza wykazała, że najwyższa wartość jest jednak dodatnią oraz fakt uszkodzenia jeszcze jednego wtrysku. Chciałbym też zapytać o pompę CR. Czy ona może powodować uszkodzenie wtrysków? Możliwe jest, że oddam wtryski do regeneracji/kupię nowe a błędnie działająca uszkodzi je?

  6. #3266
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Albo jest zapchana końcówka. Albo nie ma sprężania dlatego leje więcej paliwa. Zanim wymienisz pół układu wtryskoweego sprawdź sprezanie. Może się okazać że wtryski masz dobre a poprostu nie ma ciśnienia

    Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  7. #3267
    Użytkownik Świeżak Avatar krystian750
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Alfa 159 2.4
    Postów
    140

    Domyślnie

    Zostaw te wtryski. Zalej 500ml miksolu i zatankuj bak do pełna. I wyjeździj cały bak i potem sprawdź jeszcze raz korekty. Jak nie pomoże to trudno, ale warto spróbować.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

  8. #3268
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    Zostaw te wtryski. Zalej 500ml miksolu i zatankuj bak do pełna. I wyjeździj cały bak i potem sprawdź jeszcze raz korekty. Jak nie pomoże to trudno, ale warto spróbować.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
    Nie mixolu tylko jak już dobry olej 2T i nie do końca bo syf z dna zaciągnie

  9. #3269
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 120KM
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    Nie mixolu tylko jak już dobry olej 2T i nie do końca bo syf z dna zaciągnie
    Zasięgnąłem języka w międzyczasie. Polecono mi podobne rozwiązanie jednakże sugerowano pobór bezpośrednio z butelki z tego typu specyfikiem. Pytanie czy nie należałoby stworzyć jakiejś mieszanki (olej 2T/miksol + ON).

  10. #3270
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Olej 2T wlewa się bezpośrednio do zbiornika z paliwem i nie wolno przesadzić z dawką.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory