Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 69

Temat: 2.4 136 zamula

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 SW 2,4JTD
    Postów
    48

    Domyślnie

    powiem jak to wyglada u mnie, poniewaz ze spadkiem mocy w zakresie 2000 obr i powyzej walcze juz od jakiegos czasu,
    przeplywomierz nowy oryginal, egr zalspiony (co wg fachowca nic nie daje, tylko blad na kompie wywala - cos z recyrkualcja spalin), przewody szczelne, mimo tego jest duży świst turbo,

    ostatnio z elektromechanikiem podpielismy kompa i kazal mi jezdzic obserwował wskazania - i wszylo takie cos - turbina ma przeładowanie co to znaczy nie wiem (może kotś mi wytłumaczy) , zawiesza się czasami - ciśnienie jest za wyoskie o 0,5 bara z tego co pamietam, jego diagnoza - turbine należy niezwłocznie wyjąć i wyczyścic wtedy wszystkie probelmy z mocą zginą, koszt u mnie w Białymstoku - demontaż i montaż - 300 zl, czyszczenie 200 zł

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    dołącze się co to jest EGR

  3. #23
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Zawór recyrkulacji spalin - przez niego część gazów wylotowych trafia do kolektora dolotowego.

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiertlo Zobacz post
    ...
    turbina ma przeładowanie co to znaczy nie wiem (może kotś mi wytłumaczy) , zawiesza się czasami - ciśnienie jest za wyoskie o 0,5 bara z tego co pamietam, jego diagnoza - turbine należy niezwłocznie wyjąć i wyczyścic wtedy wszystkie probelmy z mocą zginą, koszt u mnie w Białymstoku - demontaż i montaż - 300 zl, czyszczenie 200 zł
    Tu znajdziesz odpowiedź co zrobić
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    A z tym wyjmowaniem turbiny to jest to ostateczność gdyby okazało się że masz zapieczone kierownice.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bolec-scnm Zobacz post
    Zawór recyrkulacji spalin - przez niego część gazów wylotowych trafia do kolektora dolotowego.
    Dziekuje za odpowiedz. Kolejne moje pytanie- gdzie bo zlokalizowac, jak sprawdzić w jakim jest stanie i czym skutkuje jego zabrudzenie.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego wystarczy trochę wysiłku - na pierwszej stronie jest podwieszony temat:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...12542-egr.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #27
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Maksymalne ciśnienie doładowania dochodzi do 2,2bara chyba za dużo?

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Panowie wytłumaczccie mi jedną rzecz. Na temat zaslepiania EGR jest mnóstwo tematów, ale nie mogę znależdz jednoznacznej odpowiedzi. W jaki sposób zaślepienie tego miejsca ma pozytywnie wpłynąć na prace silnika

  9. #29
    scoobi83
    Gość

    Domyślnie

    ehhh... przyjacielu zaślepiając EGR odcinasz z "obiegu" spaliny, zasadą działania EGR-u jest cofnięcie części spalin do korektora ssącego i ponowne ich "spalenie"(przy czym zmniejsza sie emisja spalin), odcinając EGR odcinasz spaliny tym samym do korektora ssąceko a później do komory spalania dostaje sie samo czyste powietrze nie powietrze + spaliny tylko powietrze. Tak inaczej to tłumacząc to jest tak jak mniej więcej ze sportowcem który biegnie: sportowiec który biegnie i ma fajke (papierosa mam na myśli ) w gębie i sportowiec bez fajki, który wygra ?? jasne ze ten bez fajki ponieważ oddycha czystszym powietrzem. No prościej nie umie tego wytłumaczyć jak nie zrozumiale to sorry
    Ostatnio edytowane przez scoobi83 ; 07-12-2009 o 20:07

  10. #30
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    kolejna porcja wykresów:

    Pomożecie??

Podobne wątki

  1. 147 zamula i gaśnie
    Utworzone przez Żabka1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-05-2015, 16:55
  2. [145] Zamula na benzynie
    Utworzone przez mencnar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 19:38
  3. AR 156 1.9 JTD 105PS zamula.
    Utworzone przez dzony43 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 19:11
  4. Zamula powyzej 4 tys
    Utworzone przez selius w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 28-12-2009, 15:24
  5. [156] Zamula
    Utworzone przez Izabela w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-07-2008, 15:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory