Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 49

Temat: Klejnot wymagający szlifu

  1. #1
    allah
    Gość

    Domyślnie Klejnot wymagający szlifu

    No bo jak inaczej nazwać moją piękną Alfę?!
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._0_v6_12v.html
    Tak wygląda moje cudo. Ale do sedna:
    1) Przerobiona na lpg spala po 20-25 litrów w mieście, wprawdzie wiem ze powinienem sie z tym liczyc, dlatego pytam - czy jest to normalne?
    2) centralny zamek - po wymianie baterii łapał przez pare dni, teraz nic do niego nie dociera, nawet zamykanie z odległości 3cm od odbiornika. Co z tym zrobić?
    3) Akumulator. Drugi raz juz mi zdechl, na poczatku myslalem ze czegos nie wylaczylem, ale to (raczej) nie to. Woltomierz pokazuje 12V, auto po odpaleniu z kabli jezdzi, mimo to po zgaszeniu nie ma w nim pradu ( jest, ale nie tyle zeby zakrecic rozrusznikiem). Jesli przyjdzie mi wymieniac akumulator - jakie polecacie? Jaka pojemnosc/prad rozruchowy?
    4) Po stluczce ( najglupsza jaka moze byc - nic sie nie psuje a poduchy wywalilo) poduszka w kierownicy odstaje troche ( niezbyt estetycznie to wyglada) a schowek sie nie zamyka. Mechanizm ciala prawidlowo, jednak zaskoczyc nie chce.


    Jak mi sie jeszcze cos przypomni to napisze, poki co dziekuje za wszystkie odpowiedzi Pozdrawiam !

  2. #2
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    1.Jak ja bedziesz dobrze deptal to wciagnie.
    2.Sprawdzic elektryke.
    3.Rowniez przejrzec elektryke z tym ze trzeba sprawdzic czy nie ucieka prad.Wyłączyc wszystko podlaczyc amperomierz w szereg z aku i patrzec co sie dzieje.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  3. #3
    allah
    Gość

    Domyślnie

    1.Hm, no ale że aż tyle?
    2.Okej, ogarnę
    3. Alfa była u elektryka, podobno była walnieta przetwornica od świateł oraz radio było bezpośrednio do akumulatora podłączone, zostało to naprawione ale problem nie zniknął. Po rozładowaniu słysze jakieś dziwne stukanie ze skrzynki z bezpiecznikami które ustępuje po wyciągnięciu z niego urządzenia podłączonego jako "plafoniere" czyli swiatla, mimo to swiatla dalej dzialaja, czy to moze byc to?

  4. #4
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Jesli po wyciagnieciu bezpiecznika urzadzenie nadal dziala to cos jest nie tak i trzeba tego szukac niestety.Tak fakt faktem to te spalanie to troche za duze jest.Jedz do gazownika niech podlaczy pod kompa i zobaczy co sie dzieje.Deptasz ja ze tak pali czy jezdzisz spokojnie?
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  5. #5
    allah
    Gość

    Domyślnie

    Nie ma duzej roznicy czy jezdze jak wariat czy nie - ostatnio zmienialem biegi przy 2k obrotow, czasem zdarzalo sie depnac no ale tego sie nie da uniknac jak auto ma tyle mocy. Spalania nie da sie zbic ponizej 20 litrow, to jest problem.
    Co do tego, to nie byl to chyba bezpiecznik, chyba ze sa one wielkie i szescienne, bo tak wygladalo to, co wyjalem No ale to chyba jednak bezpiecznik z ksiazki po niemiecku wyczytalem ze to najprawdopodobniej blinklichters czyli chyba kierunkowskazy oraz przełączniki światla ( te na suficie)

  6. #6
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    To duże to nie bezpiecznik, tylko przekaźnik.

    Cytat Napisał allah Zobacz post
    Po rozładowaniu słysze jakieś dziwne stukanie ze skrzynki z bezpiecznikami które ustępuje po wyciągnięciu z niego urządzenia podłączonego jako "plafoniere" czyli swiatla, mimo to swiatla dalej dzialaja, czy to moze byc to?
    Po rozładowaniu? Czyli kręcąc rozrusznikiem słyszysz klekotanie? To zamek centralny pierdolca dostaje.

    Dalej->
    Spalanie gazu- regulacja, jeśli masz 12v to się ją robi często, bo ten silnik NIE MA automatycznej kasacji luzu zaworowego. A w takich silnikach lpg reguluje się częściej, oczywiście luz zaworowy również. Ja miałem w poprzedniej 12v LPG to też żarł różnie, raz na mieście max 16, raz 30 bez większej przyczyny i bez deptania.


    Cytat Napisał allah Zobacz post
    Akumulator. Drugi raz juz mi zdechl, na poczatku myslalem ze czegos nie wylaczylem, ale to (raczej) nie to. Woltomierz pokazuje 12V, auto po odpaleniu z kabli jezdzi, mimo to po zgaszeniu nie ma w nim pradu ( jest, ale nie tyle zeby zakrecic rozrusznikiem). Jesli przyjdzie mi wymieniac akumulator - jakie polecacie? Jaka pojemnosc/prad rozruchowy?
    Regulator napięcia do wymiany. Ewentualnie wyjąłbym alternator i do sprawdzenia elektrykowi. Regulator to koszt 50 zł, jeśli coś poważniejszego to koszt rośnie. A prąd może jeść cokolwiek, jak masz dość to zdejmuj klemę na plusie, wtedy będzie spokój.

    A z tym przekaźnikiem to lepiej będzie jak wskażesz jego położenie precyzyjniej.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #7
    allah
    Gość

    Domyślnie

    Sorry za niewiedze, nie znam auta jeszcze. Zawory klekoczą, to racja, tylko do kogo z tym pojechać?
    Przekazniki klekocza jak nie krece, a teraz mam tak rozkladowany akumulator ze przy kreceniu rozrusznikiem nie slychac nawet tego klekotania. Jutro moze uda mi sie zrobic zdjecie i wskazac problem w skrzynce bezpiecznikow.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Swietokrzyskie
    Postów
    147

    Domyślnie

    Klekotanie w skrzynce bezpieczników przy niskim napięciu akumulatora to nic dziwnego.Najprawdopodobniej jest to przekażnik od wewnętrznego oświetlenia. Nie ma się czym martwić. Podczas odpalania też bedzie klekotać jak nie ma napięcia. Napraw problem z akumulatorem i wszystko będzie ok.
    Kwestia spalania to nic innego jak przepływomierz.

  9. #9

  10. #10
    allah
    Gość

    Domyślnie

    Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi. Akumulator zmienić hm, tylko skad wziać drugi akumulator? A nie chce wydawać 300-400zł zeby sie okazało że to nie ten problem...
    Czyli do roboty regulacja zaworów i przepływomierz? Ewentualnie regulator napiecia i pasek od alternatora?

Podobne wątki

  1. Wał korbowy czy nadaje sie do szlifu?
    Utworzone przez Maximdj1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 03-05-2017, 09:38
  2. Nurburgring - wyprawa na najbardziej wymagający tor świata..
    Utworzone przez BiG_G w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 16:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory