Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 59

Temat: Przegrzewanie silnika 2,5

  1. #41
    marracz
    Gość

    Domyślnie

    Mam również problem z przegrzewającą się V6 z tym, że potrafi się nagrzac tylko w korkach do 110-115 potem włącza się 2 bieg wentylatora i temperatura spada do około 95, w trasie im szybciej jadę i większy jest nawiew powietrza na chłodnicę tym mniejsza temperatura, problem jest tylko podczas jazdy po mieście, 4-5 i około 120-150km/h temperatura lekko poniżej 90…co o Tym sądzicie??

  2. #42
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Podczepię się do tematu, mianowicie przez przypadek objawiła się w mojej V6 jakaś usterka układu chłodzenia. Stojąc sobie na biegu jałowym przy temperaturze otoczenia ok. 25 stopni, w pewnym momencie temperatura zaczęła rosnąć aż do zapalenia się czerwonej kontrolki. Podczas jazdy temperatura wg wskaźnika utrzymuje się cały czas na 90 stopniach i tak też było zimą. Wystarczy jednak, że zatrzymam się na dłużej i na biegu jałowym temperatura systematycznie rośnie aż do czerwonego pola (sprawdzone przed chwilą przy temperaturze otoczenia 18 stopni). Wystarczy się przejechać i po jakimś czasie temperatura spada do 90 stopni. Wentylatory się załączają, jedyny dziwny odgłos co jakiś czas dochodzi z środkowych nawiewów (coś jakby zasysanie powietrza - odgłos podobny jak z hełmu lorda Wadera ). Jeszcze jedna ciekawostka - klima niby działa ale przy dużym upale nie daje zimnego powietrza na postoju, dopiero podczas jazdy zaczyna chłodzić. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z problemem przegrzewania.

  3. #43
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Może zapowietrzony układ, albo pompa słaba.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #44
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Może zapowietrzony układ, albo pompa słaba.
    Układ odpowietrzyłem natomiast też myślę o pompie, chociaż czytając inne posty również przy szybkiej jeździe temperatura powinna rosnąc, a u mnie to się nie dzieje temperatura jest w normie. Cóż zacznę od pompy bo i tak rozrząd muszę wymienić. Do głowy przychodzi mi też padnięta chłodnica.

  5. #45
    olo82
    Gość

    Domyślnie

    Mam podobny problem który ujawnił się jak tylko zrobiło się cieplej. Byłem w "Alfateam" na Wileńskiej podejrzenie pompa ale u mnie jest tak że jak stoje w korku to temp rośnie ale jak tylko przejadę dłuższy odcinek to ponownie spada.
    płynu jest na max, wentylator chodzi więc już nie wiem. Co sądzicie?

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Pompa z urwanymi łopatkami, pracuje dobrze przy spokojnej jeździe. rozgrzej auto do 90 st i przejeźdź się dłuższy kawałek na wysokich obrotach. jeśli zacznie się grzać mimo jazdy i dużego przepływu powietrza to na bank będzie pompa. Przy dużych obrotach silnika urwane łopatki się nie obracają, przepływu wody nie ma odpowiedniego i rośnie temperatura.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 08-06-2010 o 17:23
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #47
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    W piątek mam wymianę rozrządu wraz z pompą, zobaczymy w jakim jest stanie. Kogo nie spytam to odpowiedź jest jedna - pompa wody. Mam nadzieję, że na tym się skończy.

  8. #48
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Pisałem o tym wielokrotnie.
    Jak nie cieknie, czyli jest OK? Nie koniecznie.
    Proszę sprawdzić radiatory na chłodnicy.
    Jeżeli się sypią to chłodnica jest do wymiany.
    Mają tendencje do "autoutylizacji".

  9. #49
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    U mnie, w 156 co prawda, ale to ten sam silnik, też był problem z wysoką temperaturą. Wentylatory chodziły praktycznie non stop, jak się zagrzał do "powyżej 90 na wskaźniku" nie było opcji żeby go schłodzić. W trasie przy włączonej klimie też rosła szybko temperatura.
    Winna okazała się chłodnica - rozleciała się w rękach po wyjęciu. Po wymianie jest ok.
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  10. #50
    Szydeł
    Gość

    Domyślnie

    no to i ja się podepnę. Czy wymiana rozrządu może mieć wpływ na nadmierne grzanie sie silnika. Przed wymiana temp zawsze oscylowała w okolicach 90 stopni natomiast po zaobserwowałem nagrzewanie się do jakiś 110 stopni do tej środkowej kreski miedzy 90 a 130.

Podobne wątki

  1. Przegrzewanie silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Danielos w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 13:53
  2. [145] Przegrzewanie się silnika 1.6 T.S
    Utworzone przez pwwkla w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 23:03
  3. buczenie silnika, spadek mocy, przegrzewanie
    Utworzone przez mlecyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 14:35
  4. [75]Przegrzewanie silnika, wentylator wariuje 1,8IE
    Utworzone przez romski w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 22:34
  5. Osłona silnika a przegrzewanie się silnika.
    Utworzone przez pawekk9 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2007, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory