Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: przy zimnym siniku dławi na niskich obrotach..

  1. #11
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Po krotce opowiem moja sytuacje.Zimny silnik przy dodawaniu gazu prycha w dolot na wyzsze obroty wchodzi bez problemu albo trzyma 2000 obr.Czujnik temp cieczy mial urwany przewod.Po naprawie obroty juz normalne ale faluje na wolnych.Z ECU wyczytalem blad regulacji sondy lambda.Pojechalem na analize spalin sonda dziala ale dostaje za duzo wachy i CO2 jest trzy razy wieksze.Po sprawdzeniu juz prawie wszystkiego procz wtryskow okazuje sie ze mam najlepszy samochod pod sloncem bo sie sam naprawia Obroty stoja rowno ale wyskoczyl kolejny blad.Sonda lambda uszkodzona.No nic trzeba znowu wpakowac swoje łapy z miernikiem i badac.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Jakie parametry powinien mieć czujnik temperatury?? Podejrzewam, że u mnie w nim tkwi problem. Na zimno szarpie powyżej 2000 i wraz ze wzrostem temperatury szarpanie maleje i w końcu znika całkowicie przy temperaturze roboczej.
    Wczoraj przeczyściłem dolot i było OK, dziś wyciągałem filtr razem z przepływką i później znowu zaczął szarpać a nie chce mi się wierzyć że gdzieś łapie lewe powietrze bo wszystko jest dobrze poskładane.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    moze czujnik od automatycznego sania ,nie dziala i komp wariuje
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vinc
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Złotoryja, Poland
    Auto
    Stelvio 2.0 Q4
    Postów
    417

    Domyślnie

    Mam troszkę podobny problem, z tym że u mnie trwa to może sekundę, dwie. Tuż po odpaleniu auto momencik się krztusi, a potem włącza się ssanie i problem znika. Niedawno była zmieniana lambda, wcześniej odpalał na dotyk bez żadnych dziwactw.
    155 TS 1.8 16v - była
    159 JTDm 1.9 16v - była
    GT V6 3.2 - była
    MiTo 1.4 - jest
    Stelvio 2.0 Q4 - jest

  5. #15
    thing
    Gość

    Domyślnie

    mam to samo co Ty Vinc, nie wiem co z tym zrobić

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A gdzie ten czujnik się znajduje i jak go sprawdzić??

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Ok, dziś przypatrzyłem się dokładniej i zaraz po odpaleniu jest w miarę OK, dosyć trudno jest jej się wkręcić na obroty ale to nieistotne bo chyba każdy tak ma a poza tym nie ciśnie się zimnego silnika. Po przejechaniu się kilkaset metrów jak złapie choć trochę temperatury zaczyna szarpać i dalej szarpanie się zmniejsza i ustępuje tak na oko powyżej 75-80*C. Obstawiam któryś czujnik, jednak nie znam jeszcze na tyle Alfki żeby wiedzieć który i gdzie jest

  8. #18
    thing
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    Obstawiam któryś czujnik
    położenia wału? Ale wtedy by chyba gasła...

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Na pewno, miałem raczej na myśli czujnik temperatury płynu bo na 100% szarpanie jest uzależnione od temperatury. Nie wiem jaki opór ma mieć ta czujka na zimno bo bym sprawdził czy się zgadza. Ktoś też wspomniał o automatycznym ssaniu, ale ono chyba nie działa aż do nagrzania tylko chwilę po odpaleniu więc to raczej nie to.

  10. #20
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Sprawdż świece czy są dobrze dobrane do tego silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [155] Dławi się na niskich obrotach
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-03-2012, 13:13
  2. Dławi się przy wysokich obrotach v6
    Utworzone przez 303 suto w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-12-2011, 22:04
  3. [155] problem przy niskich obrotach
    Utworzone przez azer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 19:32
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-11-2008, 01:01
  5. [156] Dławi się przy wyższych obrotach
    Utworzone przez Patricko w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory