Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Słabo świecące ksenony

  1. #21
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał -zefir- Zobacz post
    Cześć

    Mam tak jak większość z was podobne odczucie z tymi ksenonami.
    Wczoraj ustawiałem światełka na stacji diagnosta robił to na pusto powiedział że po to jest samo poziomowanie że jak wsiądę to będzie okej.
    Po ustawienie i podciągnięciu odrobinę w górę nic to nie dało - dlatego zastanawiam się nad wymianą żarników bo ze zdjęcia kolegi 100P wynika że moje świecą dużo słabiej. Które żarniki polecacie i czy wymiana któremuś z was coś dała? Jaką temperaturę barwy światła najlepiej brać? Wiem że niby to może być wina soczewek ale nie wieżę że ksenony mogą świecic porównywalnie z passatem 91rok.
    ja wymienilem zarniki trzy lata temu bo mi jeden padł i stwierdziłem ze jest wielka różnica swiecą lepiej ale teraz znów świecą słabo. fakt, ze wzrok już nie ten sam, ale myslę, ze znow będę je wymieniał i zobaczę czy bedzie poprawa
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 19-02-2011 o 15:42

    Alfa i jej ochroniarz

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR
    Postów
    26

    Domyślnie

    Kupię nowe żarniki i zobaczę co to zmieni tylko jak patrzę na allegro to głowa mnie boli żarniki od 20złotych do 150 za sztukę. Co radzicie kupić? Jakie wchodzą do alf? H4, H7, HID, D2S, Temp. Barwowa wiem o co chodzi. Proszę o radę obeznanych w temacie.

  3. #23
    kirchu
    Gość

    Domyślnie

    Przykładowe temperatury barwowe

    • 1600 K - wschód i zachód Słońca
    • 1800 K - barwa w oświetleniu świeczki
    • 2800 K - barwa bardzo ciepłobiała (żarówkowa)
    • 3000 K - barwa ciepłobiała
    • 3200 K - barwa światła lamp studyjnych
    • 4000 K - barwa biała
    • 5000 K - barwa chłodnobiała
    • 6500 K - barwa dzienna
    • 20000 K - barwa czystego granatowego nieba
    • 28000-30000 K - błyskawica
    • a fabryczne lampy mają D2S
    • polecam barwe4500K

  4. #24
    Radek1713
    Gość

    Domyślnie

    porównywał ktoś z Was może Alfę GT z ksenonami z Alfą GT z halogenami?

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar 100P
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Kujawsko Pomorskie
    Auto
    AR GT 1.9 JTD DISTINCTIVE
    Postów
    489

    Domyślnie

    Cytat Napisał Radek1713 Zobacz post
    porównywał ktoś z Was może Alfę GT z ksenonami z Alfą GT z halogenami?
    kolego a o co chodzi? bo w lampie z ksenonem a dokładnie w części zewnętrznej lampy również jest halogen. nie ma oddzielnej lampy do halogenu. co do wypowiedzi kolegi o barwach światła to nie do końca tak jest z tymi barwami. przy 18000K barwa jest już fioletowa, ale wszystko zależy od widma danego jażnika (źródła światła). każdy producent oświetlenia jakie by ono nie było ma różne widmo swiatła a co za tym idzie inaczej świeci dany żarnik( żarówka, świetlówka czy tez inne źródło światła) chociaż temperatura barwowa jest taka sama reasumujac przy przykładowym 5200K barwa światła dla różnych producentów- jest różna. i niekiedy przy 6500K światło które widzimy jest bardziej niebieskie a niekiedy wręcz białe.
    Ostatnio edytowane przez 100P ; 03-03-2011 o 10:15
    BEZ SERCA, BYLI BYŚMY JEDYNIE MASZYNAMI..................

  6. #26
    Radek1713
    Gość

    Domyślnie

    ok, nie zbyt jasno się wyraziłem, chodzi o zasięg, szerokość,itd. Po prostu, które są lepsze, często jeżdżę w nocy więc chciałbym wiedzieć, które wybrać.

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar 100P
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Kujawsko Pomorskie
    Auto
    AR GT 1.9 JTD DISTINCTIVE
    Postów
    489

    Domyślnie

    jeśli chodzi o odległości świecenia to najdalej (w naturze) przenika swiatło skrajnie zimne czyli te powyżej 18000K (tak się dzieje np. w wodzie) ale takie światło nie bedzie widzialne dla ludzkiego oka, a co za tym idzie, bedziesz słabiej widział. najmniejszą odległość pokonuje swiatło ciepłe czyli te poniżej 4000K. najlepiej będzie wszystko widać (dla ludzkiego oka) w barwach pomiędzy 5000-6500K. Tak więc jak chcesz najlepiej oświetlić to co przed tobą, kup żarniki o barwach pośrednich czyli 5000-6500K.
    PZDR
    BEZ SERCA, BYLI BYŚMY JEDYNIE MASZYNAMI..................

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Zwróćcie uwagę na jedną podstawową rzecz: oryginalny żarnik marki Philips D2S o numerze seryjnym 85122 można dostać jedynie w barwie 4300K - a takie właśnie są preferowane do lamp nie tylko w Alfach, ale każdej innej marce. Żarniki firmy "well done, well light, good light, itp." to są średniej jakości zamienniki, które charakteryzuje nieprzewidywalność - mogą działać długo i sprawnie, a mogą się popsuć po kilkuset godzinach pracy.
    Druga sprawa - czystość soczewek i lamp w środku - po kilku latach wnętrze lamp jest zwyczajnie zabrudzone i dobrze byłoby je jakoś przeczyścić.
    Ostatnie sprawa: poprawne wyregulowanie wysokości świecenia oraz ostrości świecenia - lampy ksenonowe firmy bosch/carello montowane w AR mają regulację w dwóch płaszczyznach - jedna z nich to wysokość świecenia, a druga to ostrość - obie są bardzo ważne i znacząco wpływają na końcowy efekt którym jest poprawne oświetlenie drogi nocą. Pamiętać należy również o sprawnym działaniu samopoziomowania wysokości świecenia.

    Pozdrawiam,

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ludvigus Zobacz post
    - lampy ksenonowe firmy bosch/carello montowane w AR mają regulację w dwóch płaszczyznach - jedna z nich to wysokość świecenia, a druga to ostrość - .

    Pozdrawiam,
    o jaką ostrośc ci chodzi? - bo ja zawsze wiedziałem, że jedne pokrętło jest od wysokości swiecenia, a drugie od kata załamania swiatła.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał xdj1 Zobacz post
    o jaką ostrośc ci chodzi? - bo ja zawsze wiedziałem, że jedne pokrętło jest od wysokości swiecenia, a drugie od kata załamania swiatła.
    Użyłem skrótu myślowego W praktyce to drugie pokrętło przesuwa żarnik bliżej lub dalej od soczewki, przez co linia odcięcia światła jest bardziej lub mniej wyraźna, dlatego nazwałem to "ostrością".


    Pozdrawiam,

Podobne wątki

  1. [159] Słabo świecące światła
    Utworzone przez vojtas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 10:33
  2. słabo świecące światła
    Utworzone przez pecherzz w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-09-2014, 19:37
  3. [159] Świecące airbagi
    Utworzone przez KarmaGiedon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-02-2012, 20:08
  4. Świecące kontrolki poduszek
    Utworzone przez hemicuda w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-10-2009, 09:52
  5. Świecące się kontrolki od ręcznego i ABS
    Utworzone przez sebciu w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-07-2009, 10:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory