Czy ma ustawiona synchronizację czujników połozenia wału z czujnikiem Halla?
Czy ma ustawiona synchronizację czujników połozenia wału z czujnikiem Halla?
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
A tego kolego to ja nie wiem czy ma synchronizacje czy nie ma ja mechanik nie jestem. A wogóle co to znaczy co
Jeżeli nawet miał właściwe blokady to mógł nie poluzować kół zębatych wałków i objawy gotowe.
a to oznacza ,ze bez odpowiednich blokad synchronizacja pojdzie sie j....
Do synchronizacji czujników służą znaki na kole zebatym wałka wydechowego i kole wału musza sie zgadzać ze znakami na pasku rozrządu.
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
a więc tak: blokuje się wałki ssący i wydechowy (ssący druga krzywka/wydechowy trzecia krzywka) i teraz zdejmowany jest pasek po zluzowaniu napinacza lub/i odkręceniu rolki.
Zdejmujesz napinacz i montujesz nowy. Wkręcasz również nową rolkę.
Teraz wkręcasz czujnik zegarowy i ustawiasz pierwszy tłok (od strony rozrządu) w GMP ( górny martwy punkt) najwyższe położenie tłoka i zapamiętujesz lub zapisujesz wartość albo jeszcze lepiej obracasz tarczą ze wskazówką w zegarze i ustawiasz ją na przeciwko strzałki która wskazuje GMP. Jeśli podczas zakładania poruszysz wałem a z pewnością się to stanie nie będzie żadnego problemu aby znów ustawić tłok w GMP.
Zakładasz pasek od dołu, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara uważając aby nie poruszyć wałem!! Koło napędowe paska na wale ma znak, pasek również ma oznaczenie więc pomylić się nie można. Jeśli podczas zakładania paska poruszysz wałem to ustawiasz GMP przez jeden obrót wałem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Koło wydechowe również jest oznaczone, pasek także i tak zakładasz dalej przez koło ssące kończąc na napinaczu.
Teraz dociskasz napinacz do paska i dokręcasz go do końca. Ustawiasz odpowiednim narzędziem napinacz ( strzałkę zrównujesz z otworkiem w napinaczu). W tym momencie sprawdzasz luz paska pomiędzy kołami ssącym i wydechowym, jeśli pasek jest luźny luzujesz cztery śruby koła wałka ssącego i pasek sam sie napina. Wykręcasz trzy śruby nakładasz na ich gwinty loctite lub inny podobny specylik do blokowania gwintów i wkręcasz je. Teraz wykręcasz czwartą śrube smarujesz gwint i wkręcasz. Poprawiasz narzędziem zgranie strzałki z otworkiem w napinaczu i dokręcasz go tym razem na maxa.
Zdejmujesz blokady, przekręcasz dwa razy wałem (dwa cykle) do punktu GMP i sprawdzasz czy blokady wchodzą na krzywki tak samo jak je zdejmowałeś. Jesli wszystko jest ok wkręcasz na swoje miejsca kopółki z panewkami na wałki rozrządu dokręcając je odpowiednim momentem, zakładasz pokrywę zaworów, cewki zapłonowe, przewody gumowe słowem wszystko tak jak było i zapalasz silnik i musi cykać.
Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 20-03-2012 o 20:44
No i jak zrobisz tak, jak radzi kolega ArturR 1975 to będziesz mial źle ustawiony rozrzad.
---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:51 ----------
\
A tu następna porada z cyklu "robimy na oko".
Aż się włos na głowie jeży, jak się czyta takie porady.
No i nie ma się co dziwić, że te biedne TS-y mają złą opinię.
Tylko to nie ich wina, a tych pseudomechaników, którzy je serwisują.
Może rozwiniesz twoją wypowiedź?
Jeśli uważasz, że źle to odpowiedz mi na pytanie dlaczego przejechałem 5000km od własnoręcznej wymiany i silnik pali wspaniale. Dlaczego nie rozpiedo**** mi jeszcze głowicy czy panewek na kopółkach wałków rozrządu i dlaczego nie pali mi hektolitrów gazu? bo na gazie jak i na benzynie spalami mi na 100km w trasie 6,5/7L po wymienie rozrządu.
Rozrząd w TS ma być ustawiony na pływających kołach - tzn., że OBYDWA koła muszą być poluzowane.
Ty luzujesz tylko koło wałka ssącego.
To jest poważny błąd w sztuce, często popełniany przez niedouczonych mechaników, skutkujący zwykle niewielkim opóźnieniem rozrządu.
Z tym się jeździ normalnie, silnik pali, przeciętny kierowca nie odczuwa różnicy, ale rozrząd jest źle ustawiony.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-03-2012 o 21:29
Bez przesady!! Jeśli kreska na pasku rozrządu i kole wydechowym się nie pokrywa to wtedy owszem a u mnie nie było takich niespodzianek. Najważniejsze jest ustawienie zaworów przez zablokowanie je blokadami oraz ustawienie odpowiednim narzędziem GMP. Żadna to filozofia tylko trzeba wszystko robić z głową. FES również pokazuje wszystkie parametry jak najbardziej w normie.