mam problem poniewaz mechanik kazał mi zdjąć zaślepke egr, ale teraz alfa zaczeła troche dymić na czarno przy mocniejszym wcisnieciu gazu. Mam stary typ egra z tą gruchą i stad pytanie czy tam sie moze cos uszkodzic?? jak sprawdzic czy jest sprawny
mam problem poniewaz mechanik kazał mi zdjąć zaślepke egr, ale teraz alfa zaczeła troche dymić na czarno przy mocniejszym wcisnieciu gazu. Mam stary typ egra z tą gruchą i stad pytanie czy tam sie moze cos uszkodzic?? jak sprawdzic czy jest sprawny
dlaczego kazał?
Oczywiście może się coś uszkodzić pytanie jaki to ma wpływ na dymienie? Może nie dokręciłeś czegoś przy wyjmowaniu zaślepki i gdzieś dostaje się lewe powietrze?
wyskakiwał bład recyrkulatora spalin na kompie ale tez koles od regeneracji turbin mowił zeby nie zaślepiać egr...
wszystko szczelne
Możesz odpiąć też cienki wężyk, który nachodzi na "gruszkę" i masz to samo co jakbyś zaślepił EGR.
Druga sprawa, to inne wskazania przepływu powietrza masz w przypadku otwartego/zaślepionego EGR'a.
EGR jak jest walnięty, to autko może gorzej się rozpędzać, bo spaliny przy nagłym przyspieszaniu nie będę trafiać w ogóle, lub z opóźnieniem, na wirnik strony gorącej turbo.
Jeżeli jesteś pewien, że EGR jest w porządku, to może być odślepiony. Jak kulawy to albo wymiana EGR'a albo zaślepienie lub zdjęcie wspomnianego wężyka i przyzwyczajenie się do ewentualnych błędów rzucanych przez kompa.
A co do tematu - jeżeli przy normalnej jeździe nie masz "chmury" za sobą i autko tylko kopci przy "butowaniu", to nie przejmuj się zbytnio, no chyba że masz "chmurę" za sobą, wówczas masz zasyfiony przewód EGR - kolektor ssący.
ale jak go sprawdzic czy wogole działa?? jak go wyjme tam jest jakis tłoczek w tej gruszce?? moze cos tam rozruszać/przeczyscic
podcisnienie cos bardzo słabo ciagnie powietrze prawie nie czuć
przy zaslepiony egr alfa w ogole dymów nie puszcza a teraz za mną chmura jak dam gazu...
Przewód EGR - kolektor ssący do przeczyszczenia - chociaż z czasem i tak problem powróci.
Co do sprawdzenia EGR'a:
- jeżeli posiadasz FiatEcuScan oraz kabelek, żeby się połączyć, to tak też robisz i wybierasz % otwarcia zaworu EGR:
-- na wolnych obrotach otwarcie powinno być > 1%
-- przy przyspieszaniu (nie pamiętam jak z samą przygazówką) ta wartość od razu powinna spaść do 0-1%:
--- jeżeli spada szybko, to EGR działa poprawnie
--- jeżeli chwilę czasu mu potrzeba aż EGR spadnie do 0-1%, to EGR powoli się zamyka, przez co nie będziesz miał odpowiedniego przyspieszania
--- jeżeli w ogóle nie spada (cały czas przyspieszenie), to EGR do wymiany / zaślepienia
- jeżeli nie posiadasz FES'a i kabelka, to musiałbyś wyciągnąć gruszkę i tak jak napisałeś, jest tam tłoczek, który pod wpływem ciśnienia powinien się ruszać
-- jeżeli się rusza swobodnie, wówczas działa poprawnie - tym bardziej jak popuszczasz ciśnienie, to powinien dynamicznie się zamykać
-- jezeli idzie mu opornie, no to masz problemy przy przyspieszaniu
Jednak patrząc na Twój post, to nie widzę, żebyś miał problem z przyspieszaniem, a z dymieniem, więc na 99% wszystko jest ok z EGR, tylko to dymienie...
Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI
/Grzesiek
Co za bzdury....... Zaślep egr bo wtedy idzie syf w kolektor, w nowych autach jest filtr cząstek stałych i posiadacze takowych nie mają możliwości zaślepienia. Spraw przepływkę może źle dozuje paliwo-powietrze. Kolego grzgar nie widze żadnej mądrości w tym co piszesz poza książkowymi liczbami.....
Spoko, niektórzy nie wiedzą jak coś sprawdzić, to staram się pomóc, po to jest forum, tym bardziej, że zapytał się jak sprawdzić EGR.
To co napisałem opieram na doświadczeniu i / lub własnych pomiarach.
Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI
/Grzesiek
zobacze ten tłoczek tylko boje sie ze mi sie te sruby pourywają w kolektorze, chyba ze moze odkrece je jak bedzie kolektor gorący...