Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Wymiana silnika.

  1. #1
    wais
    Gość

    Domyślnie Wymiana silnika.

    Witam serdecznie wszystkich Alfaholików.

    Przymierzam się do wymiany silnika w swojej Belli. Do niedawna siedział w niej
    silniczek AR 164 2.0 TS 8V 146KM? Planuje wyminę na większy. Mianowicie
    2.0 V6 turbo, bądź 3.0 V6 . Interesuje mnie opinia na temat tych dwóch silników, ponieważ nie jestem w ogóle obeznany. Na dobrą sprawę jeszcze sam przestudiuje ten temat i poszukam coś na forum w wolnych chwilach. Ale chciałbym podążyć do głównego wątku tego tematu, a więc :jak z osprzętem i wszystkimi podzespołami? Czy to opłacany interes, czy lepiej zmienić taktykę ?. Chciałbym już szukać dawcy organów dla mojej AR ale najpierw przed, wolę usłyszeć opinię tych którzy zbliżeni są w tym temacie. Dziękuje z góry za sugestie.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Pewnie większość osób doradzi ci zmianę na Alfę z silnikiem jaki chcesz. Tylko jest ciężko znaleźć 164 w dobrym stanie. Jaka kupisz dawcę wszystko będzie pasowało. Jeszcze kwestia wyboru rocznika czy przed czy po 93r. Poza silnikiem i skrzynią jeszcze musisz przełożyć zwrotnice i piasty z tyłu 4 śruby w ts a 5 w V-kach. Przekładka dosyć prosta i na pewno czasochłonna. Właśnie jestem w trakcie montażu V6 24v ze 166.
    Czy to opłacalny interes, pewnie nie, aczkolwiek osobiście zabrał bym się za takiego swapa bo lubię dłubać.
    Pozdrawiam
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  3. #3
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    12 zaworówki- mechaniczne kasacje luzów Cię czekają, silniki uchodzące za bardzo żywotne, żresztą na niemieckich aukcjach często sie widzi że i po 300 000 przekraczają bez napraw głównych. Mają mocny dół 1500 obrotów wg wykresu to 190 Nm w 3.0 12v. Rozrząd SOHC, fajny dźwięk, klekot na wolnych obrotach to normalne zjawisko.

    24 zaworówki- również fajne silniczki, mocniejsze nieco w górnym zakresie obrotów jak to DOHCe. Tu kasacja luzów automatyczna.

    W jednym i drugim przypadku masz pasek rozrządu. Mogę Cię pocieszyc, że pompa wody jest na pasku wielorowkowym, a nie na rozrządzie.

    2.0 V6 Turbo ma głowicę 12v, 3.0 V6 12v występował w kilku odmianach od 179 do 192 KM i 200KM w wersji QV

    3.0 V6 24v to głównie 210 KM i 231 w QV, czy 235 w Q4.

    Silniki V6 ogółem
    Częśc danych dotyczących 164
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  4. #4
    sto64
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Jestem na etapie szukania silnika do mojej belli, w związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy aby przełożyć silnik to trzeba posiadać dokładnie taki sam o identycznym numerze silnika, czy może się zgadzać jedynie moc, pojemność? Po ponad miesiącu szukania silnika w końcu znalazlem sprzedającego i ma taką jednostkę z jedną różnicą - tamten ma oznaczenie 66303, a w mojej jest zamontowany 64305 (164.H1A) Wizualnie wszystko wygląda tak samo. Czy elektryka i cały osprzęt będzie taki sam w tych silnikach, czy dalej muszę szukać...?
    Dziękuje za wszelkie informacje.
    Ostatnio edytowane przez sto64 ; 10-04-2011 o 19:12

  5. #5
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Wymienione przez Ciebie zmiany w nr wykazuja zmiany w dolocie i egr-jednak jesli dysponujesz osprzetem z 12v to bez problemu bedzie działał o wiekszość 12v na tym osprzecie np w 24v z 166 jest inny dolot niz w 164 24v ale silnik jest prawie identyczny- inna pompa wody - minimalnie- ale zasada pracy i sterowania podobna. zakłądasz po prostu dolot z 164.- jesli chodzi io osprzet silnikanp. klima wspomaganie to warto dokładnie sprawdzicjaka wersjasilnika dysponujesz i dobra pod to konkretny silnik- bez wzrokowego sprawdzenia sie nieobejdzie.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Mogę Cię pocieszyc, że pompa wody jest na pasku wielorowkowym, a nie na rozrządzie.
    Ale nie zmienia to faktu że do jej wymiany i tak rozrząd trzeba rozpiąć, napewno w 24v choć podejrzewam że 12v tak samo... :/
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzyslikejazz
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant Bex Sline, kiedyś Alfa 164, Nissan Primera GT
    Postów
    86

    Domyślnie

    Ja chcę wyciągnąć silnik ze 164 3.0 12v i szukać kupca.
    Nie wiem jak się zabrać za wyciąganie. Jakieś rady Panowie?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyslikejazz Zobacz post
    Ja chcę wyciągnąć silnik ze 164 3.0 12v i szukać kupca.
    Nie wiem jak się zabrać za wyciąganie. Jakieś rady Panowie?
    Spuścić wodę, odpiąć kable, odkręcić z uchwytów i wyjąć? Chyba w każdym samochodzie recepta jest podobna
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Olej też by wypadało wylać
    Uszy od silnika masz widoczne (z przodu, i za kolektorem dolotowym z tyłu).

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzyslikejazz
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant Bex Sline, kiedyś Alfa 164, Nissan Primera GT
    Postów
    86

    Domyślnie

    Czy trzeba wjechać na kanał żeby wszystko odkręcić i czy skrzynie też trzeba odkręcić?

Podobne wątki

  1. [145] Wymiana silnika
    Utworzone przez misiek445 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-11-2014, 14:34
  2. [147] Wymiana silnika
    Utworzone przez Tarin w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 22:51
  3. Wymiana silnika.
    Utworzone przez maz00r w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-02-2010, 18:22
  4. wymiana silnika
    Utworzone przez McGarbus w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 19:36
  5. Wymiana silnika
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-07-2009, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory