Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: [156] Problemy z moca 1.8TS

  1. #1
    pablosp
    Gość

    Domyślnie [156] Problemy z moca 1.8TS

    Na wstępie chciał bym przywitać się ze wszystkimi.

    Bardzo proszę o pomoc

    Mam 156 1.8 z 1997 roku, od ponad pół roku bujam się tylko po mechanikach, wymieniona przepływka, silnik krokowy, czyszczona przepustnica, no i oczywiście sonda. Problem z tym że cały czas brakuje jej mocy i zawsze bez względu na styl jazdy pali ok 11 litrów.
    Komputer nie pokazuje żadnych błędów (sporadycznie pojawia się błąd czujnika położenia wałka - po wykasowaniu nie ma różnicy).
    Lambda jest Boscha oryginalna (numery zatarte, muszę ufać że dobrze została dobrana). Jedyne do czego można się przyczepić po podłączeniu do komputera to słabe ładowanie (przypuszczalnie coś z alternatorem) ale to chyba nie ma związku, może być katalizator, nie był wymieniany a już słyszałem parę razy dzwonienie. Najbardziej niepokojąca jest praca sondy lambda, mianowicie oscyluje w jakimś tam zakresie tylko do 3000 obr. po ich przekroczeniu pokazuje 0 V, z teoretycznego wykresu lambdy wynika że napięcie równe zero występuje przy bardzo dużym nadmiarze powietrza, natomiast słyszałem opinie że to normalne że sonda przestaje pracować od tych obrotów (trochę w to nie chcę mi się wierzyć).
    Dodatkowo delikatnie falują obroty no i klekocze wariator.
    Bardzo proszę o opinie

  2. #2
    johny37
    Gość

    Domyślnie

    Miałem to samo paliła 15 .Wymieniłem sonde i wszystko jest ok.A znowu moc traciła jak sie kontrolka wtrysku zapaliła.

  3. #3
    pablosp
    Gość

    Domyślnie

    johny 37 to znaczy ze po wymianie sondy było ok, ale nadal czasami Ci sie kontrolka zapala, czy po wymianie juz sie nie pali,
    U mnie nigdy nie widziałem żeby się zapaliła.

  4. #4
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    a swiece masz wymienione? moze je tez warto sprawdzic?

  5. #5
    pablosp
    Gość

    Domyślnie

    Co do świec to nie wydaje mi się maja ok 60 tys. poza tym:
    może to w czymś pomorze, jednemu mechanikowi udało się na chwilę przywrócić silnikowi życie, mianowicie przed kolektorem dolotowym do silnika jest taka mała jakby czarna puszka z klapą pod spodem (niestety nie mogłem dołączyć zdjęcia) i zrobił tak że na stałe była otwarta, po tym zabiegu silnik zachowywał się podczas jazdy rewelacyjnie ale tylko przez chwilę (zapewne złapał szybko jakieś błędy).

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A sonda lambda boscha czy made in china z nalepką boscha?
    http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/
    Bosch kosztuje (nie w ASO) ok. 450zł
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Mattti80
    Gość

    Domyślnie

    A w rzeszowskim ASO 660zł z 7%-owym rabacikiem :roll:

  8. #8
    pablosp
    Gość

    Domyślnie

    made in germany - tylko na Allegro udało mi się ją kupić za 250 zł może to jakaś ściema i jak pisałem wcześniej ma zatarty numer.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Nie bądź naiwny, wejdź na stronę która podałem i zobacz jakie są ceny hurtowe boscha - nie ma cudów ta na allegro skoro kosztowała połowę tego co w hurtowni nie może byc oryginałem....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    johny37
    Gość

    Domyślnie

    pablosp Moja alfa po wymianie sondy zaczeła palić normalnie .Ale z kontrolką wtrysku to było tak. Ja mam ciężką noge. Lubie pocisnąć . Ale pojechałem do Hamburga na 1 miesiąc i moją alfą jezdziła żona.Zadnych warjacji spokojna jazda. Wracam a kobiecina mówi że kontrolka wtrysku sie pali i nie ma mocy. I właśnie przez internet dopowiedział mi gość którego pozdrawiam wiem że jest z Wrocka i chyba ma auto gaz że komp sie przyzwyczaił do kopa .Wsiadaj bracie do belli i przekop ją pożądnie.Dałem czadu i wszystko wróciło do normy.Kontrolka zgasła i moc jest 155 koniczków non stop.pozdrawiam

Podobne wątki

  1. problem z moca 2500-3000obr/min
    Utworzone przez morios w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-03-2014, 10:10
  2. Problemy z moca i przyspieszeniem 2.4 Jtd
    Utworzone przez jacek1968 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 20:38
  3. Problemy z moca w 156 1,9 jtd 105 KM
    Utworzone przez Sismen w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 17:16
  4. [145] Problem z moca i spalaniem.
    Utworzone przez pastol w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 15:36
  5. problem z moca
    Utworzone przez oczykobry156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory