Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Alfa 156 1.9 JTD 105 km gaśnie Pomocy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110 km
    Postów
    13

    Domyślnie Alfa 156 1.9 JTD 105 km gaśnie Pomocy

    Witam

    Jestem już posiadaczem Alfy od prawie 3 lat i przez ten czas sprawowała się świetnie

    Ale niestety ostatnio mam z nią same problemy i nie wiem co z tym począć dlatego zapytam się was tych co dłużej już mają z nią do czynienia.

    Mianowicie chodzi o to jak w temacie że Alfa gaśnie jak wciskam gaz do podłogi. Taki objaw pojawił się gdy odebrałem auto od speca co zajmuje się uszczelnianiem pomp wysokiego ciśnienia (pompa ociekała ropą i to w całkiem sporych ilościach). Dziwną rzeczą jest to że na pierwszym biegu wszystko jest ok. problem zaczyna się dopiero na 2 biegu gdy silnik ma około 2,5 tyś obrotów, na biegu 3, 4, i 5 biegu problem jest już przy około 2 tyś obrotów. Po podłączeniu do FES-a pojawia się błąd ciśnienia P0191 (tego błędu nigdy wcześniej nie miałem) i był jeszcze błąd regulatora ciśnienia że ma za słabą masę (ten problem rozwiązałem okazało się że spec nasmarował regulator jakimś silikonem uszczelniającym i gdy tylko umyłem regulator w ropie problem znikł). Po drodze zmieniłem również filtr paliwa na nowy, regulator ciśnienia podmieniałem i nic nadal błąd P0191 dotyczący ciśnienia i P0215 Engine Shutoff Solenoid. Spec mówi że to może być problem tego iż 3 wtrysk leje podobno. Dodam że przed uszczelnianiem pompy wszystko śmigało jak ta lala auto nie gasło v-max był prawie 190 km/h nie dymiło a teraz nie idzie tym nawet malucha wyprzedzić bo gazu do deski nie mogę wcisnąć bo mi zgaśnie. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	130
Rozmiar:	102.0 KB
ID:	56528Zamieszczam poniżej dane jakie zapisałem poprzez FES-a. Może wy coś pomożecie.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    ewidentnie ,,fachowcy ,, spier... wracaj niech naprawiają
    Nie ma przypadkiem jakiejś nieszczelności w przewodach doprowadzających paliwo! zaciąga powietrze przy gazowaniu
    Ostatnio edytowane przez bonzaj ; 22-05-2012 o 07:16

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110 km
    Postów
    13

    Domyślnie

    No właśnie nieszczelności brak. Pompa jest sucha i przewody również. W weekend wymienię sobie wtrysk i dam znać czy problem znikł (wymieniam sam bo spec chciał za wtrysk 450 zł plus robocizna co wydaje mi się kwotą przesadzoną)

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    czujnik ciśnienia paliwa sprawdz na listwie może sie wtyczka odpieła albo go wyczyść a najlepiej to i to

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...aliwa_jtd.html
    Ostatnio edytowane przez bonzaj ; 23-05-2012 o 12:16

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    zrób sprawdzenie metodą przelewową przed wymianą wtrysku czy ci któryś leje dla sprawdzenia mechanika, czy na tym wykresie w środku miałeś auto zgaszone. zrób loga jak będziesz jechał to wtedy się zobaczy jak reguluje ciśnienie pod obciążeniem.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Wydaje mi się że ci poprostu albo pompa niedomaga albo zabrudzony masz czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR. Nie wiem dlaczego dałeś jakiemuś partaczowi wymieniać uszczelnienia w pompie, bo tą czynność zrobił byś samemu. Tu masz cały temat o tym łącznie z momentami przykręcenia wszystkich śrub pompy:
    http://forum.opel24.com/topic/46789-...ryskowa-Bosch/
    Tu jak pompa wygląda po rozebraniu
    http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtop...?f=72&t=178666
    Aha koło pompy przykręcasz na 80-100Nm. Wracając do tematu nasza pompa wysokiego ciśnienia (mianowicie BOSCH CP1) to pompa z 3 sekcjami, każda oparta na pompie nurnikowej. W górnej części pompy przy głowiczce znajduje się metalowy oring uszczelniający przy zaworze zwrotnym. Wydaje mi się że twój szpec właśnie coś spinkolił z owym oringiem, bo jak na nim stracisz szczelność to ciśnienie ci ucieknie i wtedy pompa niewydoli. Zrób jeszcze logi ciśnienia na listwie CR z jazdy jak ci auto niedomaga i wrzuć je na forum (nie prt scr. bo ich nie mogę sobie powiększyć i prawidłowo interpretować). Definitywnie partacz ci coś spierdolił w pompie (co najważniejsze - uszczelnienia należy wymieniać w idealnej czystości najlepiej na prześcieradle żeby piachu do niej nie nawrzucać) i mógł ci syfu nawalić do układu - co może być teraz widocznym efektem. Szkoda mi ciebie ale już ktoś tu na forum napisał - Jak SAM sobie nie zrobisz to NIGDY NIE BĘDZIESZ miał dobrze zrobione. POZDRAWIAM

    ---------- Post added at 13:50 ---------- Previous post was at 13:34 ----------

    Cytat Napisał sznikers138 Zobacz post
    No właśnie nieszczelności brak. Pompa jest sucha i przewody również. W weekend wymienię sobie wtrysk i dam znać czy problem znikł (wymieniam sam bo spec chciał za wtrysk 450 zł plus robocizna co wydaje mi się kwotą przesadzoną)
    Ale ty tego nie zobaczysz, bo ciśnienieci się gubi nie na gumowym zewnętrznym uszczelnieniu tylkonajprawdopodobniej na metalowym ringu koło zaworu zwrotnego.Jeżelijuż chcesz robić coś z wtryskami to tu jest z działu zrób to samjak prawidłowo przeprowadzić próbę przelewową:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...iwaczy_cr.html
    Tu przesyłam fajny temacik odnośniewtryskiwaczy w TDCI:
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76185
    A tu interpretacja próby dla JTD:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._wtryskow.html
    W próbie przelewowej po ok 4min pracyna ciepłym silniku powinno być do 30 ml ON. I dla każdego wtryskupowinna być podobna wartość.
    Ale skoro przed doszczelnieniempompy wszystko było ok to dlaczego nagle ci ot tak miałyby wtryskipaść - coś dziwnego.
    Ostatnio edytowane przez sumka33 ; 23-05-2012 o 12:58

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110 km
    Postów
    13

    Domyślnie

    Witam

    Dzięki koledzy za pomoc. Zgadzam się z wami w 100% że spec coś zjebał delikatnie mówiąc. Dziś wymieniłem wtryskiwacz 3 gdyż tak jak mówił spec on lał i to nawet sporo (3 pozostałe około 22 ml a ten falerny coś około 40 ml). No ale tak jak przypuszczałem auto nadal gaśnie.

    Kolego sumka33 pewnie masz rację z tym oringiem przy powrocie bo gdy dziś robiłem test przelewowy to z przewodzików normalnie leciało mi paliwo mimo że je zaślepiłem to ciśnienie było tak duże że jeden otwór to trzeba było palcem zakrywać by ON nie leciał. A powiedz mi kolego gdzie dokładnie jest ten oring?? Da się go zmienić samemu bez wyciągania pompy bo tak jak mówisz zawór zwrotny to mi mało mówi bo jakoś nie mogę go na pompie zlokalizować.

    A poniżej wrzucam też logi podczas jazdy tam przy 266 sekundzie zaznaczyłem że wtedy jechałem około 80 km/h na 5 biegu i dałem gaz do deski to bella zorpedziła się jedynie do niecałych 100 km/h i zgasła.

    http://hostuje.net/file.php?id=3d7df...b8b0fb27b9fe1f

    oto link do logów z FES-a




  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał sznikers138 Zobacz post
    Witam

    Dzięki koledzy za pomoc. Zgadzam się z wami w 100% że spec coś zjebał delikatnie mówiąc. Dziś wymieniłem wtryskiwacz 3 gdyż tak jak mówił spec on lał i to nawet sporo (3 pozostałe około 22 ml a ten falerny coś około 40 ml). No ale tak jak przypuszczałem auto nadal gaśnie.

    Kolego sumka33 pewnie masz rację z tym oringiem przy powrocie bo gdy dziś robiłem test przelewowy to z przewodzików normalnie leciało mi paliwo mimo że je zaślepiłem to ciśnienie było tak duże że jeden otwór to trzeba było palcem zakrywać by ON nie leciał. A powiedz mi kolego gdzie dokładnie jest ten oring?? Da się go zmienić samemu bez wyciągania pompy bo tak jak mówisz zawór zwrotny to mi mało mówi bo jakoś nie mogę go na pompie zlokalizować.

    A poniżej wrzucam też logi podczas jazdy tam przy 266 sekundzie zaznaczyłem że wtedy jechałem około 80 km/h na 5 biegu i dałem gaz do deski to bella zorpedziła się jedynie do niecałych 100 km/h i zgasła.

    http://hostuje.net/file.php?id=3d7df...b8b0fb27b9fe1f

    oto link do logów z FES-a
    Te zaworki nie są na powrotach tylko na każdej z trzech sekcji a dokładniej nad nurnikami w sekcjach (zaraz pod głowiczkami). Logi wyglądają bardzo źle. Pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia - niedociąga do docelowego ciśnienia prawie w każdym momencie logu... Ktoś kto ją rozebrał spartolił robotę. Możliwe że może to jeszcze coś być z regulatorem, bo w pewnym momencie pompa nabiła ci 1457Bar ale wątpie. Jeżeli masz możliwość to jeszcze podmień od kogoś w pobliżu (jak masz taką możliwość) regulator ciśnienia, a jak ci się nie uda to go jeszcze raz wyczyść. Zaznaczę że logi ciśnienie paliwa na listwie CR masz tragiczne. Jak to nie pomoże to będziesz musiał jeszcze raz wymienić uszczelnienia w pompie - ale tym razem radzę samemu... Jeżeli będziesz potrzebował pomocy to pisz - na pewno pomogę. Czynność nie jest trudna - jeżeli będziesz chciał to dam ci trochę wskazówek technicznych jak to zrobić samemu i na co zwrócić uwagę. Szkoda że tak daleko mieszkasz, bo pomógł bym ci z tym za skrzyneczkę browara

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110 km
    Postów
    13

    Domyślnie

    Witam

    Kolego no niestety to na pewno nie regulator. Już jeden regulator podmieniałem z Alfy która jeździ. Nawet próbowałem opcji z włożeniem odwrotnie ale to nic nie dało. Ciśnienia nadal były takie jakie były i nic się nie zmieniło. W poniedziałek jadę do swojego speca by mi kasę oddał bo to żaden biznes.

    Kolego sumka33 dzięki za analizę logów. Na pewno się przyda przy negocjacji ze specem.

    ---------- Post added at 23:44 ---------- Previous post was at 23:39 ----------

    A co do ciśnienia za wysokiego to wszystko możliwe bo spec chciał mnie w błąd wprowadzić i między regulator a pompę nasmarował jakiegoś silikonu który nie przewidzi prądu. Zanim tego nie odkryłem to cały czas było przeładowanie ciśnienia. A teraz gdy tylko uziemienie jest prawidłowe i regulator też sprawny to ciśnienia są za niskie. Ale powiem ci jeszcze że on trzyma w miarę ciśnienia jeśli na obroty wchodzi się stopniowo. I to właśnie jak wchodzę stopniowo to wtedy ciśnienie jest za wysokie. A jak dociskam gazu do deski to wtedy jest za niskie. Najbardziej wkurwia mnie to że kasę dla speca zapłaciłem oddałem mu Alfe z cieknącą pompa a dostałem coś co nie chcę jechać

    ---------- Post added at 23:46 ---------- Previous post was at 23:44 ----------

    A powiedz mi nie lepiej będzie kupić używaną pompę z drugiej Alfy?? Mam sprawdzone źródło gdzie za pompę z przebiegiem około 80 tyś chcą 450 zł.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał sznikers138 Zobacz post
    A co do ciśnienia za wysokiego to wszystko możliwe bo spec chciał mnie w błąd wprowadzić i między regulator a pompę nasmarował jakiegoś silikonu który nie przewidzi prądu. Zanim tego nie odkryłem to cały czas było przeładowanie ciśnienia. A teraz gdy tylko uziemienie jest prawidłowe i regulator też sprawny to ciśnienia są za niskie. Ale powiem ci jeszcze że on trzyma w miarę ciśnienia jeśli na obroty wchodzi się stopniowo. I to właśnie jak wchodzę stopniowo to wtedy ciśnienie jest za wysokie. A jak dociskam gazu do deski to wtedy jest za niskie. Najbardziej wkurwia mnie to że kasę dla speca zapłaciłem oddałem mu Alfe z cieknącą pompa a dostałem coś co nie chcę jechać
    Bo właśnie wchodząc na obroty powoli z listwy CR (która jest niejako akumulatorem ciśnienia paliwa) pobierane jest paliwo równomiernie i pompa nadąża ten ubytek uzupełnić. Natomiast w chwili nagłego dużego zapotrzebowania na paliwo (ostre wciśnięcie gazu) ilość jaka jest przez wtryskiwacze pobierana nie jest rekompensowana przez pompę (która nie jest odpowiednio wydajna przez jej uszkodzenie) i po prostu ciśnienie paliwa na listwie CR spada i w pewnym momencie silnik gaśnie. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. POMOCY! Alfa 156 1.8TS. Zapala i gaśnie!
    Utworzone przez wariat020 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-04-2014, 18:58
  2. Pomocy Alfa 156 1.9 JTD 115km Odpala i gaśnie
    Utworzone przez dzaani w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-02-2013, 20:16
  3. Alfa gaśnie... POMOCY!!!
    Utworzone przez kaczorrek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-12-2012, 12:27
  4. Alfa Romeo 1.9 JTD 140 KM Odpala i gaśnie :( POMOCY!!!!
    Utworzone przez Alfa 147 1.9 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 21:30
  5. Pomocy!! :-( Alfa gaśnie
    Utworzone przez kary156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-08-2010, 12:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory