Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56
			
		Temat: 1.9 JTS spalanie oleju
- 
	05-05-2014, 22:34 #31Użytkownik Maniak resoraków
			
			
					
						
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 06 2013
 - Auto
 - Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
 - Postów
 - 48
 
 
				Dzięki za odpowiedź magil
.
Dolałem dzisiaj oleju tak do 80% na bagnecie oraz płynu chłodzącego w podobny sposób, będę obserwować przez najbliższe dni co się dzieje.
Z tym dymkiem natomiast byłem kwadrans temu w krótkiej trasie (ok 4km) i co ciekawe: jest bezwonny (jeśli tak można to nazwać delikatnie, pachnie normalnie jak spaliny
, nie jest kwaśny czy drażniący), osad na róże wydechowej jest czarny co nie powinno raczej dziwić jednak i on nie ma zapachu, nie jest tłusty, no i tego "dymku" też nie jest jakoś obficie, jest po prostu widoczny jak jest zimno na dworze (obecnie ok 5 stopni). Pomyślimy co dalej jak poziomy uzupełnionych płynów zaczną wariować 
.
Dodano po 6 minutes:
Trudno porównać obiektywnie zapach oleju z zapachem oleju pomieszanym z paliwem, korek jednak również nie ma osadów. Dziś czyściłem separator par na wężu od odmy to tam było trochę siwo-zielono-brązowego szlamu, ale trochę. To również zdaniem kogoś kto zawsze wymienia mi olej, efekt par i gazów, nic strasznego co znika po "przegrzaniu" silnika. Pokuszę się chyba jednak w weekend i sciągnę dolot powietrza (cały), zobaczę w jakim jest stanie i jak wygląda przepływka. Może drobne wahania obrotów i wibracje znikną na wolnych obrotach.
› Więcej...: 1.9 JTS spalanie olejuOstatnio edytowane przez Dejvvv ; 05-05-2014 o 22:34 Powód: Dodano
 - 
	
 - 
	06-05-2014, 05:11 #32
 
				Tylko jezeli zalejesz jakis gowniany olej typu mobil1 to efekt mozesz miec odwrotny od oczekiwanego i tylko bardziej zasyfisz motor zamiast go oczyscic.
Dodano po 6 minutes:
To ze przy zimnym silniku plynu jest mniej to norna. Wazne ze jezeli silnik jest cieply to jest na maxie. To ze jezeli przelejesz to nadmiar plynu znika to tez norma. Ale to nie znaczy ze idzie do silnika. W ukladzie chlodzenia jest taki dynks o nazwie zawor cisnieniowy ktory otwiera sie jezeli cisnienie plynu przekroczy zadana wartosc graniczna. Jak przelejesz to nadmiar ucieka wlasnie przez ten zawor. A poniewaz po dolaniu plynu cisnienie wzrasta powoli w miare rozgrzewania sie silnika ptoces nie jest gwaltowny. Jakbys dobrze poszukal znalazlbys lekki osad w okolicach zaworu. Ten osad to pozostalosc po odparowani plynu wywalonego z ukladu.Ostatnio edytowane przez CodeMaker ; 06-05-2014 o 05:19
 - 
	06-05-2014, 09:14 #33Użytkownik Znawca
			
			
					
						
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 09 2011
 - Mieszka w
 - warszawa
 - Auto
 - była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
 - Postów
 - 1,748
 
 
				Z plynem chłodniczym kolega codemaker ladnie wyjasnil co się dzieje jak przelejesz, ja natomiast chciałbym uczulić na te 80% oleju na poziomie bagnetu. Dolej proszę do maksimum bo zbyt niski poziom oleju źle chłodzi wariatory w zębatkach. Szczególnie ze olej ci się spala. Osoby rozeznane w branzy twierdza ze dla tego silnika minimum to 75 %. Oczywiście ze zrobisz jak chcesz, ale jak ci zjedzie do 50% w trasie to może być nieciekawie na dłuższą metę Btw przylaczam się do glosow ze sprzedawany u nas mobil 1 0w40 to niestety kaszanka która nawet przy syntetyku nie stala
  Zreszta było to już w wątkach jts opisywane. Zreszta wogole mam wrazenie ze wszystko było już opisane 
 
btw sprawdziles już ilość kasowań inspekcji ?
 - 
	06-05-2014, 11:22 #34Użytkownik Maniak resoraków
			
			
					
						
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 06 2013
 - Auto
 - Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
 - Postów
 - 48
 
 
				Tak przeczytałem uważnie co kolega wyżej napisał, troche mnie to uspokoiło
. Jesli chodzi o olej to bałem się wlać do maximum. Jak pisałem na początku to moja pierwsza benzyka I jeszcze nie mam obycia 
. Bałem się że być może zbyt duzy poziom oleju stwarza zbyt wysokie ciśnienie I gdzieś bokiem pójdzie nadmiar oleju. Ale oczywiście doleje do max jak radzisz! 
Z olejami rownież zbytnio nigdy nie eksperymentowałem. Wole zdecydowanie wydać troche wiecej na porządny olej, z doświadczenia wiem jak bardzo różni się jakość pracy silnika na gorszym I lepszym oleju.
Nie jeszcze nie sprawdzałem ilości inspekcji. Wysoki sezon się zaczyna wiec z pracy do pracy I nie bardzo miałem czas wczoraj. Dzisiaj natomiast wykonam to na pewno I napisze
						
 - 
	06-05-2014, 11:28 #35
 
				
 - 
	06-05-2014, 11:43 #36Użytkownik Znawca
			
			
					
						
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 09 2011
 - Mieszka w
 - warszawa
 - Auto
 - była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
 - Postów
 - 1,748
 
 - 
	06-05-2014, 12:26 #37Użytkownik Maniak resoraków
			
			
					
						
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 06 2013
 - Auto
 - Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
 - Postów
 - 48
 
 
				Mądrzy, mądrzy, bez dwóch zdań!
. Za co ogromnie wdzięczny jestem oczywiście 
.
Tak jak mówiłem to moja pierwsza benzynka więć nie śmiem nic podważać, w dieselku którego zawsze miałem odkąd mam prawko (10 lat) to troche inna bajka, tam więcej bym sie wypowiedział.
Dlatego bije pokłony I z zacieszem na mordce robię jak radzicie
						
 - 
	06-05-2014, 12:54 #38Użytkownik Znawca
			
			
					
						
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 09 2011
 - Mieszka w
 - warszawa
 - Auto
 - była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
 - Postów
 - 1,748
 
 
				To sobie wybrales silnik do testow
 ropniaki w ar 159 sa powtarzalne az do bólu, jts może Ci dostarczyć wiele wrażeń 
 ale prawda jest taka że sporo rzeczy bierze się z zaniedbań poprzednich użytkowników. Z ciekawości śledze co się dziele z multisrairem montowanym w julce i ogolnie tez tam dochodzą do wniosku ze przeglądy co 30k z wymiana oleju to dobrowolne proszenie się o kuku na dłuższą metę 
						
 - 
	06-05-2014, 13:00 #39
 
				
 - 
	06-05-2014, 13:20 #40Użytkownik Maniak resoraków
			
			
					
						
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 06 2013
 - Auto
 - Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
 - Postów
 - 48
 
 
				Na wrażenia to ja liczę przede wszystkim z jazdy
. W kieszonce niech zostanie troche pieniążków na paliwko, którym nasze autka lubią się chełpić. Niestety bardzo trudno bądź niemożliwe czasami staje się ustalić kto I jak dbał o samochód. Na rynku wtórnym trzeba się liczyć z drobną inwestycją w odkupiony pojazd, oby drobna hehe. Tak czy inaczej wierzę I szczerze liczę na to iż będzie mniej awaryjny niż dieselek, który miałem w 147.
Dodano po 3 minutes:
Dokładnie, wszystko wliczone jest w pojazd, nawet okres gwaracji obliczony ze szwajcarską dokładnością
.
Wszystko to kasa a przecież kto jej nie lubi
. Dlatego na przekór dbać I pokazać że się da 
						Ostatnio edytowane przez Dejvvv ; 06-05-2014 o 13:20 Powód: Dodano
 
Podobne wątki
- 
  
spalanie oleju co zrobić?
Utworzone przez lokuss w dziale 156Odpowiedzi: 30Ostatni post / autor: 08-06-2016, 21:10 - 
  
Spalanie oleju w 156 1.8 T.S.
Utworzone przez monomach w dziale 156Odpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 10-07-2013, 19:59 - 
  
Spalanie OLEJU!
Utworzone przez Piotrek156Sw w dziale 156Odpowiedzi: 24Ostatni post / autor: 27-09-2012, 11:09 - 
  
Duże spalanie oleju 1.8 TS
Utworzone przez kriskros89 w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 10Ostatni post / autor: 03-01-2012, 20:01 - 
  
spalanie oleju :/
Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 17Ostatni post / autor: 14-06-2007, 06:23 





					
					
					
						
  Odpowiedz z cytatem
			