Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52
  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    147
    Postów
    63

    Domyślnie 2.4 JTDm ciężko odpala na zimno

    Witam, pytam tutaj, mimo, że mam Cromę, ponieważ silnik pochodzi z 159. Na zimno (po min. 4h postoju) silnik pali "ciężko", czyli trzeba długawo zakręcić rozrusznikiem, silnik odpala i od razu gaśnie. Za 2 razem odpala już normalnie, ale chwilę pracuje nierówno. Problem można rozwiązać przez 2-3 krotne "grzanie świec". Początkowo myślałem, że filtr paliwa jest zawalony, więc poszedł nowy MANNa- 0 różnicy. Świece też sprawdzone- wszystkie sprawne. Co to może być? Na ciepło pali idealnie i "od strzała". Silnik raczej trzyma moc, bo poradziłem sobie z passatem 1.8t, mimo, że mam automat.


    2 sprawa: przy jeździe ok. 54-60 km/h na 4 (czyli obroty typu 1300-1400) czuć, że samochód potrafi na równej drodze chwilę poszarpać a potem dalej jechać równo- co to? EGR zawalony czy jakiś problem z klapami?

    Dzięki za podpowiedzi


    › Więcej...: 2.4 JTDm ciężko odpala na zimno

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Damianosl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    164

    Domyślnie

    identyczne objawy mam ja.

    prawdopodobna przyczyna: klapy wirowe. Sprawdź u siebie ich stan.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    147
    Postów
    63

    Domyślnie

    na który z objawów one wpływają? Jak są do bani, to jakie są opcje- można je całkiem wywalić? Bo z tego co wiem trzeba zdjąć rozrząd do tego, a ma on w chwili obecnej 16k km...

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Temat nierównej pracy po odpaleniu w 2.4 jtdm był wałkowany kilka razy, szkoda się powtarzać, przeglądnij parę stron wstecz, na pewno trafisz na odpowiednie linki, np:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...odpaleniu.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._obrotach.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...j_2_4_jtd.html
    Generalnie wyrzucenie klap wirowych daje ci kolektor szczelny w 100% i poprawną pracę.

    Podobno da się bez rozpinania rozrządu, tylko z wyjmowaniem pompy CR, ale to "podobno". Do 1.9 JTDm powstał nawet video-tutorial, przejrzyj ostatnie kilka postów, to znajdziesz.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 21-06-2013 o 15:18

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    147
    Postów
    63

    Domyślnie

    dokopałem się do innych postów. Chyba faktycznie to klapy, bo jakiś miesiąc temu miałem akcję pod tytułem: nie mam mocy poniżej 3000 RPM. Dopiero 120 km na trasie w okolicach 200 km/h pomogło i odzyskał swoją moc

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Damianosl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    164

    Domyślnie

    a skąd jesteś?
    chyba cinek_ i TomekKRK robią bez rozpiniania rozrządu. Możesz u nich zrobić- opinie bardzo dobre mają.

    ale to musisz pytać. Ja właśnie też zamierzam się pozbyć klap, tylko zbieram się, żeby zacząć działać

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    147
    Postów
    63

    Domyślnie

    Bełchatów/ Warszawa, ale jeśli oszczędzę na tym rozrząd to i tak opłaci się dojechać

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,791

    Domyślnie

    Polecam pozbyć się klap. W poniedziałek byłem właśnie w Krakowie. Jak się okazało miałem urwaną jedną klapkę (ale nie wpadła do silnika) i drugą wygiętą.
    Programowo również został wyłączony EGR. Po tym autko odpala zdecydowanie bardziej miękko. Więcej nie jestem w stanie obiektywnie stwierdzić
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    147
    Postów
    63

    Domyślnie

    ile zapłaciłeś za tą przyjemność?

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar duch-dziadka
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czarnków/Poznań
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    106

    Domyślnie

    Mam, też w chwili obencej takie objawy...jaki jest koszt takiej zmiany w kolektorze???

    Właściwie tylko jedynym objawem póki co jest problem z odpalaniem na zimno...auto nie traci mocy i nie ma innych niepokojących objawów...

Podobne wątki

  1. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nie odpala / ciężko pali / kontrolka świec żarorowych
    Utworzone przez gresko1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 13:36
  2. [147] ciężko odpala
    Utworzone przez pls w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-11-2014, 09:05
  3. [159] 2.4 jtdm na zimno odpala za 4-8x:(
    Utworzone przez Novastar w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-10-2014, 11:35
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

2.4 jtd po odpaleniu kuleje

ciezko odpala

2.4 jtd ciezko pali

ci

alfa 159 2.4 ciezko pali na zimnym

alfa 2.4 jtd ciezko odpala

2.4 jtdm dlugi rozruch

alfa 2.4 czasem ciezko odpala

alfa 2.4 jtdm odpalanie

alfa romeo 2.4 odpalanie

afa 15 ciezko odpala

na zimnym ciezko pali 2 4 jtdm

alfa 2.4 ciezko odpala

2.4 jtdm ga

alfa 159 2.4 nie pali na zimny

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory