Witam,
Po nieco ponad miesiącu rozładował mi się powtórnie akumulator. Gdzie szukać przyczyny i jak to sprawdzić? Alternator? Może coś "podkrada" prąd? Akumulator kupowany był rok temu - Varta Silver 77Ah. Proszę o porady.
Witam,
Po nieco ponad miesiącu rozładował mi się powtórnie akumulator. Gdzie szukać przyczyny i jak to sprawdzić? Alternator? Może coś "podkrada" prąd? Akumulator kupowany był rok temu - Varta Silver 77Ah. Proszę o porady.
Ostatnio edytowane przez Ariel ; 26-02-2014 o 19:51
Amperomierz - najlepiej cęgowy. Sprawdź nim pobór prądu przy wyłączonym silniku (i wszystkim innym).
Sprawdź też napięcie ładowania alternatora (na klemach akumulatora - uruchomiony silnik, wszystko inne jak radio, klima, nawiew, oświetlenia wyłączone).
Może to być też wina jazdy na krótkich odcinkach.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Jutro naładuję akumulator i sprawdzę jak piszesz. Fakt, że ostatnio dość rzadko jeździłem samochodem i na niezbyt długich odcinkach, no ale czy to możliwe żeby aż tak szybko się rozładował akumulator?
Jest możliwe, wystarczy właśnie krótkie odcinki robić, mieć dodatkową elektryczną nagrzewnicę (masz?) i inne włączone bajery.
Ja mam taki aku od roku i jest jak nowy.
Sprawdź ładowanie ze wszystkimi wyłączonymi odbiornikami, a potem z tym co zwykle masz włączone. Sprawdź na obrotach jałowych i 1500-2000.
Potem sprawdź amperomierzem pobór prądu. Pamiętaj, że po zamknięciu auta przez chwilę mogą jeszcze świecić diody typu podświetlenie kluczyka, przycisk ryglowania drzwi itd. Po prostu odczekaj chwilkę zanim zrobisz pomiar.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
no bez przesady ja jezdze codziennie 2 km. do pracy od 2 lat i nie rozladowalo mi akumulatora do spodu.Podladuje go 2 razy w roku prostownikiem 12-24 h pradem 5 A i mam spokoj.Czasami ale to naprawde czasami robie traske 80 km albo nieco dluzsza.Sprawdz alternator i ladowanie pozatym tak jak Ci koledzy doradzali wyzej
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
miałem dokładnie taki sam akumulator i padł po niecałych 2 latach, w gwarancji jest jasno napisane że napięcie ładowania musi być powyżej 14,1V. U mnie jest 13,95V więc nawet nie reklamowałem. Po prostu Varta to shit nie nadający się do alfy i to chyba jedyna przyczyna Twoich problemów. Gdybyś miał problem z ładowaniem aku pewnie nie wytrzymałby tygodnia.
Spróbuj innego aku, np. Bosch ma w gwarancji min. 13.9V.
13.9V to trochę mało.
Ja mam 13.8-13.9 ze swoimi zabawkami i od roku żadnego problemu. Fakt, że zima łagodna...
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
13,8 V jest przecież dopuszczalne. A co do akumulatora - Varta ogólnie produkuje bardzo dobre akumulatory, które są sprzedawane również z innymi naklejkami. Ale od każdej reguły są wyjątki i można z powodzeniem kupić bubel. Tyle że niesprawna elektryka w aucie może każdy akumulator w szybkim tempie dobić, a raz porządnie rozładowany może nie uzyskać pierwotnych parametrów.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10