Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 38

Temat: jak sprawdzić turbine

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał Songoku Zobacz post
    ~Maćku, o których wezykach piszesz?
    Wężyki od podciśnienia. Na pasie przednim w twoim silniku masz zawór overboost z którego wychodzą wężyki. Jeden idzie do gruszki turbiny, drugi górny chyba do przewodu pompy vacum. Na pewno się połapiesz a na forum było już dużo o tym napisane.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Cytat Napisał Grubas300 Zobacz post
    Drodzy koledzy borykam sie z problemem w mojej belli ...
    Może to i turbo ale ja bym zaczoł od elektryki, mianowicie styki na przepływce i pedale gazu oba moga pod wpływem drgań i uplywu czasu raz łączyć lepiej raz gorzej a to sie odbije na pracy silnika. Też miałem coś podobnego u siebie i tak naprawde pewien jestem tylko że rozłączenie i ponowne złączenie wtyczki pedału gazu pomogło bo rużnice było czuc od razu, przeplywomierz odłączyłem bo wymieniałem filtr i jakas poprawa tez jest odczuwalna ale za to moze być też odpowiedzialny nowy filtr powietrza. Napewno nie zaszkodzi sprawdzić.

  3. #23
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150KM '06r
    Postów
    174

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    Wężyki od podciśnienia. Na pasie przednim w twoim silniku masz zawór overboost z którego wychodzą wężyki. Jeden idzie do gruszki turbiny, drugi górny chyba do przewodu pompy vacum. Na pewno się połapiesz a na forum było już dużo o tym napisane.
    Ok. moze na tym filmiku wygladaja one niezbyt dobrze, ale po przejechaniu szmatka nie prezentuja sie juz tak zle. Bardziej byly brudne niz w zlej kondycji (nadpekane, przetarte itd.)

    Czy w takiej racji skoro niewiele filmiki mowia, moglby ktos podeslac namiar na jakies dla porownania?

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał Songoku Zobacz post
    Ok. moze na tym filmiku wygladaja one niezbyt dobrze, ale po przejechaniu szmatka nie prezentuja sie juz tak zle. Bardziej byly brudne niz w zlej kondycji (nadpekane, przetarte itd.)

    Czy w takiej racji skoro niewiele filmiki mowia, moglby ktos podeslac namiar na jakies dla porownania?
    Mimo wszystko mogą przepuszczać. Oryginalne wężyki w ASO są dosyć drogie, ale można je zastąpić wężykami podciśnieniowymi kupowanymi na metry.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  5. #25
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150KM '06r
    Postów
    174

    Domyślnie

    Korzystajac z rady ~kobe83 postanowilem wymienic owe wezyki i wynikl pewien problem. Mianowicie wezyk od overboosta do turbiny, z tego co sie zorientowalem sklada sie z 3 czesci. Overboost - przewod metalowy, przewod metalowy i przewod metalowy - "grucha". Pierwsza czesc jest w jednym rozmiarze, natomiast przewod metalowy - "grucha", to kolanko-redukcja. Tzn. od przewodu metalowego idzie wieksza srednica weza, a do "gruchy" wchodzi juz wezsza :/
    Czy mozna ta czesc dostac gdzies poza ASO, i jaki jest koszt?
    Jak zabrac sie do zdjecia dwoch opasek, ktore lacza pierwsza czesc (overboost - przewod metalowy) z wezem bodajze od termostatu?
    Ostatnio edytowane przez Songoku ; 19-10-2011 o 22:09

  6. #26
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150KM '06r
    Postów
    174

    Domyślnie

    Pomoze ktos?

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał Songoku Zobacz post
    Korzystajac z rady ~kobe83 postanowilem wymienic owe wezyki i wynikl pewien problem. Mianowicie wezyk od overboosta do turbiny, z tego co sie zorientowalem sklada sie z 3 czesci. Overboost - przewod metalowy, przewod metalowy i przewod metalowy - "grucha". Pierwsza czesc jest w jednym rozmiarze, natomiast przewod metalowy - "grucha", to kolanko-redukcja. Tzn. od przewodu metalowego idzie wieksza srednica weza, a do "gruchy" wchodzi juz wezsza :/
    Czy mozna ta czesc dostac gdzies poza ASO, i jaki jest koszt?
    Jak zabrac sie do zdjecia dwoch opasek, ktore lacza pierwsza czesc (overboost - przewod metalowy) z wezem bodajze od termostatu?
    te wezyki chodza po ok 10zl za metr, mozna je rowniez kupic w niektorych sklepach motoryzacyjnych. Zobacz tez ten post
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...tml#post659682
    i dalej w dol

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał Songoku Zobacz post
    Korzystajac z rady ~kobe83 postanowilem wymienic owe wezyki i wynikl pewien problem. Mianowicie wezyk od overboosta do turbiny, z tego co sie zorientowalem sklada sie z 3 czesci. Overboost - przewod metalowy, przewod metalowy i przewod metalowy - "grucha". Pierwsza czesc jest w jednym rozmiarze, natomiast przewod metalowy - "grucha", to kolanko-redukcja. Tzn. od przewodu metalowego idzie wieksza srednica weza, a do "gruchy" wchodzi juz wezsza :/
    Czy mozna ta czesc dostac gdzies poza ASO, i jaki jest koszt?
    Jak zabrac sie do zdjecia dwoch opasek, ktore lacza pierwsza czesc (overboost - przewod metalowy) z wezem bodajze od termostatu?
    Czy chodzi Ci o ten krótki odcinek na samym dole od metalowej rurki bezpośrednio do gruchy w kształcie litery U? Jeśli tak to ja sam na początku nie wiedziałem, że przy samej turbinie jest dość wąska rura. Wszystko zrobiłem jednym wężykiem (ta sama średnica), z tym żeby nie spadał z gruchy ścisnąłem to opaska plastikową zaciskową. Wtedy się nie zsunie bo na dole jest małe zgrubienie. Przynajmniej rok już tak jeżdżę i nie odczuwam, żeby przepuszczał.
    Jeśli chodzi o zdjęcie starych przewodów nie ma co się szarpać. Ja rozciąłem te wężyki po długości nożykiem do tapet.
    Ostatnio edytowane przez kobe83 ; 23-10-2011 o 18:58
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  9. #29
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150KM '06r
    Postów
    174

    Domyślnie

    ~hiacynto sa tansze ;]

    ~kobe83, ok ale jak zalozyles je z powrotem na te dwie opaski-dystanse w gornej czesci tego weza? One sa w ogole rozbieralne, czy to jednorazowki?

    Zastanawiam sie czy nie mozna by bylo tak na dobra sprawe zdemontowac ta metalowa czesc i w ogole zrobic wszystko jedna srednica. Ta metalowa czesc w sumie wyglada mi jedynie na patent, aby sie przewod nie wkrecil w wiatrak, mam racje?
    Co o tym sadzicie?

    Pozdrawiam

  10. #30
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150KM '06r
    Postów
    174

    Domyślnie

    Witam.
    Moglby mi ktos napisac jakie powinno byc prawidlowe cisnienie turbosprezarki dla mojego auta?

Podobne wątki

  1. Jaka turbine polecacie ???
    Utworzone przez Kamro33 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 16:32
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. W głosnikach słychać turbine
    Utworzone przez Woda83 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 26-04-2013, 15:23
  4. Jak sprawdzić turbine ? [147].
    Utworzone przez poniak w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-08-2011, 05:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory