Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Wymiana uszczelki po głowicą

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - Dodge Ram SRT-10
    Postów
    395

    Domyślnie Wymiana uszczelki po głowicą

    Czeka mnie w najbliższym czasie wymiana uszczelki po głowicą. Przerabiał ktoś może i wie czy trzeba wyciągać silnik żeby zdemontowac głowice od strony sciany grodziowej?

    Zapomniałem napisac ze to 2.0V6 turbo

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Futrzak
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Wojkowice
    Auto
    GTV 2.0 V6 TURBO oraz VW Passat 2.8 V6 30V 4motion
    Postów
    110

    Domyślnie

    Nie trzeba wyjmować silnika. Da się wymienić aczkolwiek jest ciasno.
    Dlaczego wymieniasz uszczelkę pod głowicą? Skąd podejrzenie?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Spider 3.0 V6 12v
    Postów
    286

    Domyślnie

    Uszczelke pod glowica w V6 uda sie wymienic bez wyciagania silnika. Nawet manual serwisowy w pierwotnej wersji mial opisana taka operacje, a pozniej zaznaczyli ze jednak zalecaja wyjecie silnika.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    W przypadku 24zaworowej wyjęcie silnika może tak ale 12 nie trzeba wyjmować

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - Dodge Ram SRT-10
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał Futrzak Zobacz post
    Nie trzeba wyjmować silnika. Da się wymienić aczkolwiek jest ciasno.
    Dlaczego wymieniasz uszczelkę pod głowicą? Skąd podejrzenie?
    Alfa od jakiegos czasu wciąga wode i do tego bardzo paruje z wydech, dlatego taka diagnoza.

    Co do wyjęcia głowicy to nie ukrywam ze na takie informacje liczyłem. Sama myśl na wyciąganie silnika mnie przerażała.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Spider 3.0 V6 12v
    Postów
    286

    Domyślnie

    Ja bym to jednak dobrze sprawdzil - moze plyn chlodzacy gdzies ucieka, sa nieszczelnosci? Po drugie para z wydechu przy takich roznicach temperatur jak sa teraz tez moze sie zdarzac - po prostu w rurach wydechowych skrapla sie woda.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Futrzak
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Wojkowice
    Auto
    GTV 2.0 V6 TURBO oraz VW Passat 2.8 V6 30V 4motion
    Postów
    110

    Domyślnie

    Moja też kopci parą wodną i jest to normalne. Nie parują Ci szyby?
    Jeżeli na przewodach nie cieknie to myślę że to nagrzewnica.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar graffffik
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 i kilka innych...
    Postów
    29

    Domyślnie

    Przy okazji wymiany uszczelki zawsze mozna glowice oddac na lekkie tuny ;-)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Tytus9
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    701

    Domyślnie

    Cytat Napisał piorek Zobacz post
    Ja bym to jednak dobrze sprawdzil - moze plyn chlodzacy gdzies ucieka, sa nieszczelnosci? Po drugie para z wydechu przy takich roznicach temperatur jak sa teraz tez moze sie zdarzac - po prostu w rurach wydechowych skrapla sie woda.
    To bardzo mądrze powiedziane. Nie ma co od razu ruszać z wymianą uszczelki pod głowicą, bo to nigdy nie jest łatwa, ani tania operacja. Lepiej wszystko dokładnie sprawdzić i przeanalizować. Grafffik też nie gada od rzeczy- jak już będziesz rozbierał silnik, żeby wymienić uszczelkę to warto odłożyć na operację trochę więcej kasy i przy okazji trochę go "zakonserwować" chociaż, przy czym nawet kapitalny remont jest bez sensu jak problem leży gdzie indziej...

Podobne wątki

  1. [164] Wymiana uszczelki pod głowicą.
    Utworzone przez Wodzu33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-09-2012, 19:35
  2. [159] Wymiana uszczelki pod głowicą
    Utworzone przez adio152 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-03-2012, 21:09
  3. [155] Wymiana uszczelki pod głowicą
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 23:12
  4. [33] Wymiana uszczelki pod głowicą
    Utworzone przez pipo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 08:02
  5. [164] 2.0 TS - wymiana uszczelki pod głowicą...
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-01-2009, 23:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory