Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Brak nadmuchu / klimatyzacji nic się nie wyświetla na panelu climatronic

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Przemix
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    7

    Domyślnie Brak nadmuchu / klimatyzacji nic się nie wyświetla na panelu climatronic

    Niedawno zakupiłem Alfę 147 1,9 JTD 2003. Na początku klimatyzacja działała, słabo ale działała (głośnio pracowała dmuchawa ale słabo wiało). Wyświetlały się temperatury oraz siła nadmuchu i była reakcja na pokrętła oraz przyciski. Później była loteria, klimatyzacja / nawiew raz działało raz nie. (Nie wiem czy tak powinno być ale dopóki działała domyślnie był włączony obieg wewnętrzny.) Czasami załączało się na kilka sekund i gasło. A teraz w ogóle nie działa. Ani ogrzewanie ani klimatyzacja, ani nadmuch, nawet podgrzewanie tylnej szyby się nie zaświeci gdy nacisnę guzik. Jedynie na czerwono podświetlane są przyciski na panelu. Pomyślałem sobie, że to pewnie bezpiecznik. Wymieniłem f31 i f39 pod kierownicą (w instrukcji napisano że od klimatyzacji) chociaż stare były dobre, ale nic to nie zmieniło. Wtedy postanowiłem kupić używany panel climatronic, ale sytuacja nadal wyglądała tak samo (brak reakcji na przyciski i pokrętła, działa tylko podświetlenie, nic się nie wyświetla). Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Proszę o pomoc.
    Przepraszam że tak chaotycznie piszę ale mam nadzieję że zrozumiecie coś z mojej wypowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Embrion Avatar Przemix
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    7

    Domyślnie

    Byłem u polecanego elektryka samochodowego, wsiadł zobaczył i stwierdził, że panel nie dostaje zasilana. Może to kogoś naprowadzi. Elektryk był dość małomówny i nie chciał za wiele powiedzieć. Pierwszy wolny termin jaki ma to czwartek wieczorem. Do tego czasu się ugotuję w samochodzie! :]

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar Przemix
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    7

    Domyślnie

    A czy ktoś posiada jakiś schemat (uproszczony dla laika) do tego panelu lub wie pod jakim pinem powinno być podane napięcie?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Opis serwisowy:
    Centralka układu klimatyzacji M70 jest zasilana kluczem (INT/A) na styk 25 przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F31 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B2 .; zasilana jest bezpośrednio na styku 31 przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F39 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B2 .Zasilanie do oświetlenia wskaźników włączonych świateł pozycyjnych dochodzi na styk 24 przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F35 w skrzynce bezpiecznikowej pod deską rozdzielczą B2 .
    Styk 21 M70 połączony jest z masą.
    Z centralką M70 połączone są czujniki K87 (czujnik dolny prawy powietrza mieszanego - konektor B - i lewy - konektor A), K88 (czujnik górny prawy powietrza mieszanego - konektor B - i lewy - konektor A): styki te otrzymują odpowiedni sygnał masy ze styku 32 i przesyłają sygnały do styków 19, 20, 29 i 30 w M70 .
    Czujnik powietrza w kabinie K89 również odbiera odpowiedni sygnał masy ze styku 32 i przesyła sygnał do styku 37 w M70 . Czujnik K89 wyposażony jest w wentylator zasilany poprzez wyłącznik zapłonu, aby mierzyć rzeczywistą temperaturę wewnątrz nadwozia, a nie temperaturę zatrzymanego ciepłego powietrza wewnątrz deski rozdzielczej.
    Czujnik promieni słonecznych K90 informuje centralkę na temat nagrzania wywołanego promieniowaniem: zasilany jest napięciem 5V przez styk 38 centralki M70 i wysyła dwa sygnały: do styku 39 dla prawej strony i do styku 40 dla lewej.
    Czujnik obecności spalin (A.Q.S) K64 przesyła sygnał sterujący recyrkulacji (obiegu zamkniętego), gdy wskaźnik zanieczyszczenia powietrza przekracza określoną wartość progową szkodliwości: zasilany jest na styku 1 kluczem przez obwód (INT/A) zabezpieczony bezpiecznikiem F31 centralki pod deską rozdzielczą B2; styk 2 połączony jest z masą, a styk 3 przesyła sygnał do styku 27 w M70 .
    Czujnik zaparowania K03 zasilany jest na styku 2 kluczem przez obwód (INT) zabezpieczony bezpiecznikiem F49 w skrzynce bezpiecznikowej pod deską rozdzielczą B2 ; styk 1 połączony jest z masą, a styk 3 przesyła sygnał do styku 27 w M70 .
    Układ klimatyzacji wyposażony jest w siłownik przysłony recyrkulacji (N82 ), dwa siłowniki mieszania powietrza (N78 i N79) i rozdzielania powietrza (N81 i N83 ).
    Siłownik przysłony recyrkulacji N82 sterowany jest przez centralkę M70 ze styków 1, 2, 3 i 4.
    Siłowniki mieszania powietrza N78 i N79 sterowane są przez centralkę M70 odpowiednio przez styki 5, 6, 7, 8, i 11, 12, 13, 14.
    Siłownik rozdzielania powietrza N80 sterowany jest przez centralkę M70 ze styków 15, 16, 17 i 18.
    Regulator elektroniczny M72 włącza poprzez sygnał masy elektrowentylator N85 na różnych prędkościach: jest on zasilany 'kluczykiem' (INT/A) przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F31 w skrzynce bezpiecznikowej pod deską rozdzielczą B2 . Otrzymuje sygnał sterujący z centralki ze styku 33 i wysyła sygnał sprzężenia zwrotnego do styku 9 w M70.
    Elektrowentylator N85 zasilany jest bezpośrednio przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F5 w skrzynce bezpieczników komory silnika B1 .
    Styk 36 w M70 steruje włączeniem sprężarki ( Patrz E6021 WŁĄCZENIE TURBOSPRĘŻARKI ).
    W PDF cały opis ze schematem: Załącznik 169000
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 06-06-2015 o 19:46
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Przemix
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    7

    Domyślnie

    A ma ktoś dostęp do eLearna od 147?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemix Zobacz post
    A ma ktoś dostęp do eLearna od 147?
    Przecież dałem cały opis z eLearna w załączniku w postaci PDF.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar Przemix
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    7

    Domyślnie

    Tak, tak. Jutro albo w poniedziałek się za to zabiorę. Dzięki za to. Ale mam jeszcze kilka innych chochlików. M.in. światła przeciwmgłowe nie działają itp. Fajnie jest mieć takie coś.

    - - - Updated - - -

    Właśnie znalazłem.
    Dla potomności jakby ktoś potrzebował.
    http://www.zachowajto.pl/xJz8tctg/ar-147-elearn-rar

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar Przemix
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    7

    Domyślnie

    Jeszcze raz dzięki za pomoc
    Ostatnio edytowane przez Przemix ; 10-06-2015 o 17:31

Podobne wątki

  1. [147] Panel sterowania klimatyzacji - climatronic
    Utworzone przez sebawroc w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-01-2018, 17:11
  2. Climatronic dwustrefowy FL- wymiana panelu sterowania
    Utworzone przez bestia w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 06:33
  3. [159] Brak nadmuchu / klimatyzacji. Masa?
    Utworzone przez robert9990 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-07-2015, 19:51
  4. Wymiana panela climatronic a działanie klimatyzacji
    Utworzone przez kami_l w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 20:52
  5. [155] Podświetlenie panelu Climatronic
    Utworzone przez REIJO-AR166 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-09-2009, 22:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory