Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Problem z kontrolką ,,code".

  1. #1
    tomcio18
    Gość

    Domyślnie Problem z kontrolką ,,code".

    Podczas jazdy alfa padła zaświeciła się kontrolka ,,code" i nie można uruchomić silnika. Oprócz uruchomienia silnika wszystko działa. Co to może być??

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    ECU nie daje znaku życia.
    Widziałem taki przypadek w jednej 147

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Mam trochę podobnie. Zapala się CODE i nie ma bata, żeby auto zapaliło. Po odczekaniu kilku sekund/minut auto normalnie zapala. Dzisiaj np. za pierwszym razem.

    Ktoś ma jakiś pomysł?

    1. Akumulator wymieniony
    2. Czujnik położenia wałka rozrządu -> będzie wymieniony
    3. ...

  4. #4
    rafalvergil
    Gość

    Domyślnie

    Podobny kłopot, wcześniej sporadycznie nie chciał odpalić , ale za 2 czy 3 już śmigał, ale ostatnio miałem kilka sytuacji że męczyłem się ponad godzinę. Jak dobrze myślę, CODE to błąd immobilisera , znalazłem poradę, aby zdjąć plastikową obudowę stacyjki, i trochę poruszać kostkami z elektroniką, (któraś mogła się lekko wysunąć i przerywać) ew. poruszać anteną immobilisera ciągnąca się od stacyjki, ponadto całość warto wyczyścić, jeśli nazbierało się kurzu. Nie robiłem nic więcej, i od tego momentu nie zobaczyłem znaczka CODE ani razu, i auto pali bez problemu. Pozdrawiam i powodzenia.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    Za skrzynką bezpieczników jest kostka gdzie wpięta jest antena IMO, wyciągnijcie i wsadźcie ją kilka razy i zobaczcie czy pomogło, warto sprawdzić czy nie macie śniedzi na stykach
    Ostatnio edytowane przez tomek921 ; 31-10-2011 o 16:42 Powód: błąd

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Popieram wcześniejsze posty kolegów. Często pomaga wyczyszczenie i poprawienie styku antenki z puszką immo i wyczyszczenie całego ustrojstwa więc warto poświęcić chwilkę bo to nie boli a czasem pomaga. Jak to nie pomoże to już może być grubsza sprawa.
    Ostatnio edytowane przez kwasnybartek ; 31-10-2011 o 16:21
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Ale rozróżniajcie sytuacje w których IMMO CODE zapala się przed uruchomieniem silnika, od sytuacji w których IMMO CODE zapala się w trakcie jazdy i tym samym gasi silnik.

    W pierwszym przypadku czyszczenie/poprawianie styków antenki daje efekty,
    ale w drugim przypadku to ECU jest problemem bo nie otrzymuje sygnału od antenki...

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar tomasz switala
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    piła
    Auto
    alfa 156 2,4jtd
    Postów
    1,175

    Domyślnie

    moze tez spotka cie sytuacja jak kolege padl komputer lepiej zeby byly to styki

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Dajcie spokój z padniętym komputerem. Przecież wtedy by świeciła tzw "marchewka" i podpięcie pod OEBD by wykazało jakąś usterkę ECU lub nie połączył by się wcale... Code to ewidentny problem z Immo. Co do tego zagadnienia była cała masa info na forum i wystarczy poszukać. Ja sąsiadowi kiedyś naprawiałem antenkę od immo bo wcześniej nawet odwrotne włożenie kluczyka skutkowało odcięciem zapłonu przez brak komunikacji immo z transponderem w kluczyku.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Immo jest potrzebne do uruchomienia auta... Więc nie gasi silnika w trakcie jazdy...
    A jeśli zgasi to nie będzie antenka immo

Podobne wątki

  1. Problem z "marchewką"(kontrolką wtrysków)
    Utworzone przez forza2310 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-03-2016, 22:37
  2. Problem z zapaloną kontrolką CODE
    Utworzone przez RobertD1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-10-2015, 17:25
  3. Problem... nie odpala... miga dioda z kluczykiem "code".
    Utworzone przez Michu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-12-2011, 13:25
  4. Powazny Problem z "KEY CODE"
    Utworzone przez Wasiel w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 13:00
  5. Problem z odpaleniem "alfa CODE" :(
    Utworzone przez sSnajper99PC w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2009, 16:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory