-
Centralny zamek - zebranie informacji
-
problem z centralnym w mojej 166 polegał na tym iż zamykały mi się tylko prawe przednie drzwi i tylne lewe pozostałe nie reagowały na przyciski. próbowałem samemu ogarnąć tetmat, ale poddałem się następnego dnia zostawiłem autko w lokalnym serwisie fiata.
z tego co rozmawiałem z servisantem mówił, że problem powstał w samych zamkach (a dokladnie od kierowcy) które blokowały prawidłowe funkcjonowanie centralnego, odpukać nie miałem już problemu z tą kwestią
-
ja mam problem tego typu ze na pilota nie reaguja przednie prawe drzwi,a zamykajac kluczykiem zamykaja sie wszystkie ale musze zamykac z przednich prawych bo od strony kierowcy juz nie dziala. i jeszcze jedno male pytanko. Po lewej stronie schowka po zdjeciu oslony sa 2 kostki zielona i zolta. z tego co wiem zolta steruje centralnym natomiast nie mam pojecia do czego jest ta zielona a spalila mi sie ostatnio .
-
nie wiem czy pisać w którymś z tematów..ale chyba raczej tu...
Mianowicie..w straszne mrozy (przed też) centralny zamykał bez problemu otwierał również...przyszło ocieplenie i nie działa w ogóle zamek tylny lewy a całość zamyka się tylko od strony przód pasażer (kluczyk)...czasami zamknie się z pilota ale to tylko czasami, nie wiem dlaczego zamki nie zawsze reagują na pilota.
Dodam tylko, że od strony przedniej pasażera zamyka się i otwiera idealnie (z kluczyka oczywiście)..pytanie jest takie...czy możliwe jest że uszkodziła się (wytarła) mechanika zamków, czy będzie raczej potrzebna wymiana tych dwóch wymienionych powyżej?
-
problem z centralnym.czytam,posty ale nie bardzo mogę się dopasować.czas wakacji i wyjazdów się zbliża i fajnie byłoby aby wszystko grało.postaram się opisać w miarę dokładnie w czym problem,może mi coś doradzicie.
więc tak,z pilota nie zamykają się drzwi,uzbraja się alarm i wyłącza normalnie.przy uzbrojonym jest aktywny i wszystko jest git,czyli alarm jest ok,drzwi się nie zamykają,ani z pilota ani z kluczyka. przy ręcznym zamknięciu od środka,czterokrotne wciskanie albo lewych albo prawych drzwi i reszte zamków można zamknąć ,też recznie.
Gdy jest tak zamknięte autko i uzbrojone alarmem z pilota otwiera się bez problemu,tylko nie zamknie. gdzie szukać problemu?
przeglądnąłem w środku w nogach pasażera kable, chyba żółta kostka wg.mnie nie była ok, ale skoro otwiera z pilota ?
Czy szukać w zamkach,przy próbie zamykania z pilota słychać delikatne stuknięcia w drzwiach w okolicach zamków ale nic się nie dzieje. bolce stoją bez ruchu. moze ktoś miał podobny problem. dodam ,że jak zamykam z kluczyka obojętne czy z prawej czy z lewej to też muszę to zrobić cztery razy i potem reszta już ręcznie.poradźcie co z tym fantem zrobić.
-
Ja bym obstawiał padnięty siłownik w którychś tylnych drzwiach. Ale niewykluczone, że wszystkie są padaki. Jak zamykasz (np. z pilota) to "cycek" w którychś drzwiach chowa się chociaż na chwilę?
-
jak zamykam z pilota to słychać tylko pyknięcie w okolicach zamków ale ,,cycki,,bez ruchu.
ja obstawiałem prawy przedni, ale teraz jestem glupi. próbowałem różnych opcji, raz tylne , raz przednie,po przekątnej i nic, żadnej reakcji.
zaglądnąłem do tej żółtej kostki, są tam dwie diody w szeregu na płytc.
ostatnia,tak wnioskuję ,ma połączenie z bolcem wyjściowym.
tego połączenia nie było na druku, więc zrobiłem lucik ale kicha,hmmm
-
No to ja bym zaczął od rozbiórki boczka (może kierowcy na początek) i zobaczył, czy prąd dochodzi do zamka. Jak tak to raczej siłownik uwalony, ale z tego co piszesz wygląda jakby wszystkie padły (mało prawdopodobne). Jak prąd nie dochodzi, to może ta magiczna kostka pod ICS albo moduł oszalał.
-
Dzisiaj pokukam ,posprawdzam a po weekendzie rozbiórka boczków.
- - - Updated - - -
:),wielki uśmiech.Zapowiadała się pracowita sobota a tu miła niespodzianka.Centralny śmiga aż miło.
Opiszę co i jak,więc wczoraj przeglądałem "magiczną kostkę" w kolorze żółtym pod icsem. niby stwierdziłem brak ścieżki (wcześniej to opisywałem). dzisiaj podszedłem do tego samego tematu i okazało się ,że w innym miejscu ,dokładnie ścieżka od elektrozworek była przerwana.Wyglądała prawie normalnie ale po oczyszczeniu z lakieru była przerwa.Lutownica w rękę i naprawa.Sprawdzenie i miłe kliknięcie,wszystko śmiga.
Pozdrawiam i milego weeka.
-
No to ładnie, a i parę $ w kieszeni zostało, gratulacje :).
P.S. Weź zacznij stawiać te kropki w postach bo się kolega Majkel zamorduje edytując każdego twojego posta ;).
-
:),
P.S. Będę pamiętał,i niech kolega Majkel się nie denerwuje,ha ha ha.
-
problem
wymontowałem te chol..ne zamki od kierowcy i pasazera. zakupiłem dwa silniczki (sprawdzone ze to wlasnie one sie spalily) na allegro. dylemat w ktorym miejscu wyciac plastik by je wymienic a nie rozwalic zamka? jak sciagnac zembatke z waleczka na silniczku (bo jest potrzebna)? robil ktos juz taki manewr? a jesli ktos ma oba zamki do sprzedania albo potrafi je naprawic (za pieniazki oczywiscie) niech da znac.
-
Ja wymieniałem silniczek z przodu od kierowcy kupiłem na allegro użytkownik tanifiat pasował i był z zębatka,nie wycinałem żadnego plastiku tylko musiałem roznitować chyba 2 nity tylko od strony plastiku,i wszystko działa.
-
Mi padła centralka lewych tylnich drzwi więc narazie zamykam drzwi od środka i jest ok.. :D Co do awaryjnego otwierania bagażnika w 166 - czytałem jakieś posty na forum i nic z tego nie działa dlatego napisze panowie jak to trzeba zrobić. Jakoś przed świętami jak przyszedł mrozik -8 stopni padł mi akumulator o dziwo i nie szło otworzyć bagażnika. Próbowałem od środka ale to nic nie dawało. Kluczykiem otwierając słyszałem ten klik zamka ale pokrywa była nadal zamknięta. Panowie na forum pisali, że trzeba zdemontować zamek, być może jest klapa do uszczelki przymarznięta i trzeba podważyć itp.. Ja zrobiłem to w ten sposób - włożyłem kluczyk do zamka, docisnąłem klape od góry i dopiero przekręciłem kluczyk. Klapa bez problemów puszcza i bagażnik otwarty. :cool:
-
Cytat:
Napisał
David92
Co do awaryjnego otwierania bagażnika w 166 - czytałem jakieś posty na forum i nic z tego nie działa....... Ja zrobiłem to w ten sposób - włożyłem kluczyk do zamka, docisnąłem klape od góry i dopiero przekręciłem kluczyk. Klapa bez problemów puszcza i bagażnik otwarty. :cool:
w tym temacie już ktoś o tym pisał:
http://www.forum.alfaholicy.org/166/...gaznika-2.html
-
No fakt ktoś o tym pisał.. MAJKEL nie zauważyłem:P
-
A silniczki do centralnego zamka kupiłem w warszawie (nie na allegro - na allegro koszt 30zł + wysyłka) po 10 czy 11 złoty za sztukę - kupiłem sobie od razu 5 sztuk (bo firma ta ściąga je z Niemiec do modeli zdalnie sterowanych w skali 1:24 jak dobrze pamiętam i trzeba czekać około 1~2 tygodnie). Czemu tak zrobiłem, gdyż dwa lata temu wymieniłem dwa przednie zamki, jeden z nich znowu padł i dodatkowo tylny. Miałem dość kupowania jakiś używek (nowy kosztuje 240zł) jak można tylko wymienić jedną popsutą część za 11czy12złoty - i mieć słaby punkt zamka wstawiony nowy. Przednie naprawiłem jakieś 2 miesiące temu i wszystko jak na razie jest ok, tylnych nie miałem na razie czasu no i pogoda nie za ciekawa, a mieszkam w bloku :(
-
Dorzuce sie do tematu, może ten bedzie odpowiedni ;)
Miałem oryginalnie alarm i te bzdury wszystkie, jednak już to mam wycięte i pod półką mam tylko dokładany sterownik tylko do sterowania zdalnie centralnym. Nic wiecej sie nie dzieje.
Chce to wymienić na troche lepsiejsza wersje ale pojawia sie problem.
Kluczyki chce scyzoryki trzyprzyciskowe rzecz jasna zeby bagażnik można było zdalnie otwierać. Jednak szukam po internecie i widze ze bieda jest z grotami do dorobienia 166? Macie jakąś mete, sposób, może pasuje z czego innego ?
-
Grot przełóż tak jak w poradniku. U mnie też nigdzie nie było grotu, więc nie miałem wyjścia.
-
Ja mam zrobione z trzema przyciskami scyzoryk i jest wszystko ok, klapa sie otwiera :) tylko mam problem bo mam jeden grot ktory przełozyłem a jeszcze jeden scyzoryk został do zrobienia i nie wiem jaki grot surówke kupic?
-
no to powiedzmy masz ten sam problem co ja. ogladałem na allegro i są dwa bardzo podobne :)
-
Może głupie pytanie, co prawda mam wszystkie oryginalne klucze, ale ciekawość mnie zżera. Jak już się dorwie grot-surówkę to co dalej? Idzie się normalnie do punktu dorabiania kluczy i robią?
-
-
zrobią ale pozostaje kwestia co z IMMO. Czy też dorobią.
-
Pytałem tylko o grot w sumie. Z immo to wiadomo że może być zabawa, najlepiej wydłubać pastylkę ze starego klucza, jak się ma tylko jedną to przykleić gdzieś pod stacyjką i voila. Jak nie ma pastylki albo się uszkodziła to pewnie trzeba szukać magików elektroników. Jakoś nie wierzę że w 166 pójdzie prosto klonowanie immo, tu zawsze pod górkę i nie standardowo ;).
-
Czesc,
Postaram sie opisac swoj problem z zamkiem w mojej Alfie 166(2.4 jtd po lifcie) moze ktos bedzie mial pomysl co z tym zrobic. Jakis czas temu wysiadl mi centralny w drzwiach przednich od strony pasazera, wybijalo bolec, ale od czasu do czasu wszystko dzialalo... nie mialem kiedy pojechac z tym do mechanika, sprobowalem naprawic to sam, rozkrecilem te drzwi - bez skutku (tylko przednie drzwi od strony kierowcy zaczely sie zacinac...), zakladam, ze wysiadl silniczek, silownik, ale po paru dniach recznego zamykania tych drzwi od srodka, zacial sie bolec, nie moge ich zamknac w zaden sposob, ani od srodka, ani przez pilota - wyglada na to, ze mechanizm od zamku zepsul sie. Rozebralem drzwi, ale nie potrafilem ich zamknac, musialem odlaczyc klamke zewnetrzna zeby nie dalo sie tych drzwi otworzyc. Zdaje sobie sprawe, ze ciezko ocenic nie widzac tego, ale moze ktos ma pomys/ jakies doswiadczenia z tym zwiazane? Musze cos z tym zrobic bo na dzisiaj musze zamykac wszystkie drzwi od srodka... siedzac na miejscu pasazera - szkoda gadac!
Wielkie dzieki, pozdrawiam!
-
Cytat:
Napisał
jackpirat
ale moze ktos ma pomys/
kup używany zamek i wymień. Cała filozofia.
-
Cześć,
mój problem jest następujący:
Mam wszystkie zamki sprawne, kilka razy upadł mi na ziemię kluczyk (a niestety mam tylko 1) i od jakiegoś czasu nie mogę otworzyć samochodu z pilota. Czuję nawet jak przycisk "nie klika". Jakie są pomysły na jego naprawę?
Obecnie bez problemu otwieram/zamykam samochód w tradycyjny sposób, ale zima się zbliża.
Pozdrawiam Paweł
-
rozbierz pilota i sprawdź czy przycisk funkcjonuje. może sie mechanicznie uszkodził,
-
mi centralny odbijał. okazało się że walnięty miałem siłownik prawy przedni.
wymieniłem na taki z allegro i działa jak złoto ale... nie świeci mi się lampka w drzwiach kiedy są otwarte.
co jest pominięte?
-
Cytat:
Napisał
ALBEX
mi centralny odbijał. okazało się że walnięty miałem siłownik prawy przedni.
wymieniłem na taki z allegro i działa jak złoto ale... nie świeci mi się lampka w drzwiach kiedy są otwarte.
co jest pominięte?
Może wypięła Ci się wtyczka od lampki na samym dole jak targałeś boczek :)
-
Witam i ja niestety walczę z centralnym i ręce mi opadają właśnie wróciłem po kilku godzinach rzeźbienia z zamkami,nie działał u mnie centralny w ogóle czy z pilota czy z kluczyka ale zacznijmy od początku.Zakupiłem Alfę miesiąc temu miała zatrzaśnięte drzwi kierowcy więc myślę sobie wymienię zamek i będzie OK wczoraj przyszły mi dwa zamki lewy przedni(który był zatrzaśnięty) i lewy tył w którym myślałem że jest przyczyna ponieważ nie mogłem zamknąć drzwi po wciśnięciu skobla nadal można było je otworzyć z zewnątrz.Po wymianie prawa strona nie reaguje wcale, a po lewej stronie wariują tylko drzwi tylne otwierają zamykają i tak w kółko.Pytanie brzmi czy zamek kierowcy(kupiony) nie żyje, czy szukać przyczyny w module, centralce.Gdy naciskam guzik w pilocie światła mrugają jak na otwarcie i skobel lewy tył tylko daje znaki życia pozostałe ani rusz.
-
Ja tez walczyłem z tym cholerstwem i w koncu założyłem uniwersalne siłowniki i zapomnialem o temacie. Widze, że jesteś z Lublina to odezwij sie do mnie na prv to dam Ci namiar na znachora, który w mojej alfie ogarnął zamki. Moze poratuje:)
-
Niestety w Lublinie nie wiem kiedy będę w najbliższym czasie ale dzięki spróbuje jeszcze wymienić przekaźnik bo nie chcę mi sie wierzyć że wszystkie siłowniki padły chociaż to Alfa w niej wszystko jest możliwe po weekendzie się za to wezmę pozdrawiam
-
padł ci tylko jeden i blokuje resztę. sprawdź który
-
Nie wiem co dalej wymieniona lewa strona zamków przekaźnik centralnego i dalej nic przy otwieraniu kluczykiem otwiera się przód i tył lewa strona tylne lewe drzwi warjóją otwierają zamykają.Kupywać teraz zamki na prawą stronę?
-
witam, czy po odłaczeniu akumulatora trzeba kodować klucze do centrala itd
-
-
Ja mam problem tego typu że; centralny nie zamyka żadnych. Drzwi, słychać tylko pyknięcie. Ale otwiera drzwi i bagażnik bez problemu. Przy próbie zamknięcia kierunki inaczej sygnalizują operacje, raz dłuższym błyskiem i 2 lub 3 bardzo szybkie i krótkie błyski. I cóż to może być?
-
Cytat:
Napisał
kotulsky
Ja mam problem tego typu że; centralny nie zamyka żadnych. Drzwi, słychać tylko pyknięcie. Ale otwiera drzwi i bagażnik bez problemu. Przy próbie zamknięcia kierunki inaczej sygnalizują operacje, raz dłuższym błyskiem i 2 lub 3 bardzo szybkie i krótkie błyski. I cóż to może być?
Zerknij na sterownik centralnego. U mnie te same objawy. Przyczyna: zalany sterownik płynem z nagrzewnicy.